Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 1 mars 2020

De komma från Öst och Väst, de komma från Syd och Nord......




Jag sitter på min kammare och skakar av rädsla över framtiden! Trots att jag är så gammal och har varit med om mycket under livet, men dessa omflyttningar av folkmassor över världen är nog det värsta jag varit med om.

Alla vill vara där de inte är. Alla vill trava över världen genom skogar , över berg, genom dalar. Eller kanske enklare flyga till olika destinationer för att till sist hamna i Sverige, önskelandet för hela jordens befolkning! Där inga lagar och regler finns, det tänjs på alla de beslut som en gång tagits. Vi har inget försvar, vi har ingen regering som fungerar, vi har bara pengar. Och det är där det ligger! Kommer man hit får man allt gratis! Och vilka vill inte till Guldets land, där det bara är att plocka de största och bästa frukterna från allas våra öppna trädgårdar.


Jag kan känna att det går mot tider då trädgårdarna snart är avplockade, träden avlövade och vi som en gång var svenskar och såg Sverige som vårt land, sakta tynar bort och ersätts av andra religioner som ligger ungefär tvåhundra år efter. De finns kvar i Medeltiden en del som invaderar Sverige, men sjalar och huvuddukar knivar, klaner och fan och hans mormor....Var står vi svenskar? Vi står inte, vi lallar på som byfånar och funderar mest på vart vi ska flyga på nästa semester? Erdogans Turkiet är ju jäkligt nice iallafall, eller hur. Jag är för smart för att ta del i vår tids idiotier och gömmer mig härute, blundar, dra ner rullgardinerna, och släcker ljuset i väntan på slutet hälsar nu en ytterst sliten människa vid namn Honorine

2 kommentarer:

  1. Jag heter Steffe Röven och är alltså er förtrogne idiot, ja man kan undra vem som kom på den imbecilla tanken att sätta mig vid rodret, jag som inte ens kan bete nig som folk.Hackar, otydligt, som om jag skulle var på lyse för jämnan! Ja, med den kromosomuppsättning jag fick så vet ju alla de lärde att det har missats en del här och var.Se på ögonen, den näsan, den platta fallande pannan. Iofs så har mest studerat djurens och då mest elefanternas kromosomuppsättning, men det drar ät samma håll kan jag se.Så något lite snedsträck har kommit från fadernet eller modernet

    SvaraRadera
  2. Herr Röven på min ära! Det var trevligt att du tar dig tid ibland all Corona som du har i dig, förlåt som du har omkring dig menar jag!Jag kan se att du är lite påläst om elefanternas kromosomuppsättning, det hedra dig Steffe!Om det gäller mödernet eller fädernet är egentligen ointressant, det handlar mer om den flackande blicken, hur kan man få till en sådan oskärpa, det är min nästa forskningsstudie jag ska ge ta tag i. Sov nu en stund till så du orkar med alla dina uppdrag imorgon också hälsar en annan stackars sömnlös Grevinna

    SvaraRadera