Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 24 februari 2017

Varför säger alla "pöss" i avslutande mobiltelefonsamtal???????????????????????????

En liten utredning vore på sin plats, i detta märkliga ordanvändande som jag hört sedan jag återkommit till vårt land.
Varenda människa som talar i mobiltelefon avslutar 99% av samtalen med "pöss" , och jag börjar undra vad detta ordet betyder, är det ett kodmeddelande människor emellan?
Är det ett modeord som de tagit från Amerika? Eller är det ett slentriananvändande av det som förut kunde betyda, var rädd om dig, eller jag tycker om dig eller något liknande vänligt?
PÖSS PÖSS PÖSS, det får mig att tänka på MÖSS MÖSS MÖSS!!!!

Har människorna blivit helt knasiga undrar en storförvånad HS

 PÖSS på dig katten och lycka till i kortspelet!!!!!!

1 kommentar:

  1. Kära Honorine, slikt ett bryderi du nu erfarit här uti vårt nu mer så pass okända land!!!!! Äro du helt förvissad om att det äro ordet Pöss du avlyssnar???? Jag haver du begrunnat detta ord till leda, MÅÅÅÅ jag då få utsäga. Jag kunna enkom framkomma till att du månne missbehört detta ord. Kunna det möjerligen vara Jöss, ty OM så äro fallet, kunna det vara en förkortning av det så pass välkända ordet Adjöss, men vad i Herrans namn kunna Pöss vara?????
    Du drager dig lite mot att det kunna vara en slags kärleksförklaring, men DET vet enkom Gudarne om det kunna vara möjerligt, då det EJ nämnbart attraherar MINA öronsnäckor.
    Äro det så, att ävenledes VI skola tillägna oss det ordet, för att på slikt vis tala om att vi minsann medhänger uti talet????? Dessutom förundrar jag om detta ord enkom uttalas då ett telefonsamtal avslutas. Kunna det törhända vara ett slags punkt man sätter där.
    Jaa, Kära Honorine. Sååååå jag nu grunnar på detta.
    Jag tarvar inom det snaraste ifattfå Camina, för att därpå efterhöra om HON törhända äro insatt i vad det äro frågan om. Mitt dyrbara råd äro därföre, att du skola invänta med att igångköra en större forskning uti detta ämne, då jag så pass väl veta, att du innehaver alldeles för mycket arbete uti annan väg,
    hälsar dig högaktningsfullt
    Ruban

    SvaraRadera