Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 4 mars 2017

STACKARE eller STACKARS DIG??????????????????????????????????????

Honorine är upprörd igen !  När jag läser lite här och var hur folket skriver på sina instagram och annat, så får jag goosebumps av hur dåligt det står till med att vårda det svenska språket;

Stackare är ett mycket vanligt ord som förekommer hos människor då de skall bevisa att de tycker synd om någon som förhoppningvis har det sämre än de själva!!!!!!

Hör och häpna: stackare, vem i hela världen vill bli kallad för detta vidriga uttryck som endast bönder på landet har haft som ett uttryck för länge sedan, då det var svårt för dem att säga något känslosamt om eller till någon annan, men ett stackare kunde de ändå slänga till efter.......
Stackars dig, oj så glad man blir av att bli kallad stackars dig??? NOT som ungdomarna säger, inte alls säger jag med emfas, Det är ett vidrigt ord som skulle förbjudas tillsammans med andra  idiotiska uttryck. Skriv inte heller OXÅ för då  blir jag galen på riktigt!


Skärp er , lär er att skriva och tala vårdat, eller var tysta och håll fingrarna från tangenterna hälsar er en mycket uppretad HS som har annat att tänka på i dessa dagar än att bli uppretad på andras dåliga språkbruk såväl i tal som i skrift!

Tack vare ert dåliga språkbruk är jag tvungen att inta ett och annat huvudvärkspulver då jag blir så uppretad, skäms! Stackare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3 kommentarer:

  1. Ja, Käära Honorine. Här upptager du ett ämne som synnerligen roar språkpolisen inom mig.

    På den tiden då det gångade, sade man ordet "stackare" till dem som nu mer kallas för "att icke ALLA knivar äro vassa". Lade man dessutom till ordet "arme", menade man att personagen uti fråga EJ voro stadd vid kassa. Således kunna man därföre starkt begrunda detta: Om man till exempel skola utsäga "arme man" till en knösus, torde det därföre te sig icke enbart en gnutta märkerligt. Nej, mannen skola troligen upphöja sina buskiga ögonbryn, för att döruppå utbrista "vafalls"????!!!! Skulle jag vara pank likt en kyrkoråtta????? Nota bene!!!!! Ordet arm innehava tvenne betydelser, så som den kroppsdel där handen avsitter (det vill säga, om man nu äro en lyckerlig ägare till en slik). Den andra betydelsen äro just FATTIG och inget annat!!!!!

    Jag kunna ävenledes begrunda detta. Man utsäger numer, att man BYGGER en familj?????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Då kunna jag uti mitt stilla sinne förundras å det grövsta, ty NÄR inledes själva bygget??? Äro det i just det ögonblicket som kvinna bliver befruktad???? Då uppkommer per automatik följdfrågan. Äro det blivande fostret gjort av betong, eller fördrager byggherren timmer månne????

    Innehaver du någonsin betänkt över begreppet, att trycka in någon mellan tiderna????? Haver du någon uppfattning om hur en tid ser ut????? Äro det en tingest som kunnas avflyttas lite hit samt dit?????
    Ja, det äro mycket nu,
    hälsar dig en som fortfar att begrunda diverse ting,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Nej, att bygga en familj är något nytt för mig, däremot så har jag byggt upp en förmögenhet,men det är å andra sidan helt legitimt. Tänker du inte utanför boxen din stackare, ja då är du som sades förr; pantad!!!!Eller är du kryssad? Ja, då är du en dåtidens fem-femma, alltså intagen och genomgången inom psykiatrin och där degraderats till just en fem-femma ungefärligen en nollad, person som de flesta alltså!

    SvaraRadera
  3. Ja, Kära Honorine, DÅÅÅÅÅÅÅ äro jag med,
    hälsar dig en av gängse fem-femmorne,
    Ruban



    SvaraRadera