Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 12 september 2018

Äntligen september månad och valvakan är till ända

Ljuva september, äntligen kan vi andas ut och in som vi vill. Vi kan gå över gator och torg, i skogar och på ängar utan att förgås av värmen.
Hur kan någon frisk person i detta land anse att värme är underbart, ju varmare desto bättre?????
Själv har jag irrat omkring i de få skuggiga platser som erbjudits denna sommar, med slokhatten på huvudet, och flämtande jagat svalka.

JAG AVSKYR VÄRMEN, ja vi är några svenskar som står emot bilden av att vi ska sitta med ansiktet mot solen och njuta. Vi är några stycken som inte sätter sin fot frivilligt i sanden i ett varmare land sommartid. DET är sjukt att ligga på stranden som en strandad val och plåga sin kropp för att bli brun, och sedan briljera med detta på hemmaplan???????????????
Hur dumma är svenskar?
Jo då man är ung så kan jag respektera det, för det gjorde jag själv, men som vuxen????????

Nja, där har nog hjärncellerna klibbat ihop sig.........

Förutom denna klagan så kommer lite fakta, Jag har som vanligt mycket att göra, det är mängder av teatrar som har premiärer, många olika evenemang som skall besökas, samt att jag undervisar i Litterär gestaltning.

Och så detta val, vad säger man? Först var det en uppblåst ballong, alla medier, alla människor, ja alla talade om det kommande valet, hur skall vi rösta, hur skall vi göra , och efteråt, då middagen på valkvällen var uppäten så insåg vi det som vi vetat hela tiden, det blev en liten poff och så var väljarna inte värda något igen, och nu bor vi i ett land, där några partier slåss om makten som hungriga hundar, medans väljarna är bortglömda, 1,9 miljoner väljer i Sverige, deras röster skall INTE tas tillvara på i vårt demokratiska land?
Landets läge är som vanligt, alla tycker och tänker medan de få i toppen styr och ställer som de vill med undanmanövrar, lögner och fusk.
Vi börjar likna Turkiet i fråga om demokrati, och det är inte positivt om nu några tror det...

Många människor med mycket god ekonomi lämnar vårt land och vill gärna inte tala om varifrån de kommer, och jag har full förståelse.
Till er andra som stannar så säger jag:ha tålamod , snart har vi en lågkonjunktur på ingående, det kan bli värre hälsar HS


1 kommentar:

  1. Nu mer har jag blivit starkt påmind om hur det var i min mycket tidiga ungdom. Givetvis tänker jag på, då det förekom sandlådelekar. Där det handlade om vilka som fick vara med eller inte. Det var den som hade störst trut, och som innehade konsten att mobba, som bestämde vilka som fick vara med.
    Ja, som sagt. Dessa minnen har nu vaknat upp igen. Med fasa skulle jag vilja påstå, då jag trodde mig veta, att ett sådant beteende var övergående i och med att man uppnått en ålder av, si så där runt 6 till 7 år!!!!!
    Detta som nu pågått, som det känns i flera år, vad gäller det så kallade valet, har troligen varit värre än det är i USA. Så otroligt mycket pajkastning, lögner och oerhört fagra löften har i alla fall inte jag hört under mitt långa liv.
    När det sedan blir dags för det så kallade valet, visade sig, att den mängd fusk som förekommit,nog slår även de så kallade underutvecklade U-länderna. Dessutom har det ju tydligen INGEN som helst betydelse vilket parti man röstat på, då det nu visar sig, att man slår sig ihop med ett eller annat, som man i blindo pekar på, för att få så många mandat som möjligt. Låt oss leka med tanken, att någon, ve och fasa, röstat på SD, då det sedan skall visa sig, att man i själva verket lagt sina röster på KD.
    Jag anser, på ren svenska, att detta är rent för djävligt. för att inte tala om alla dessa tusentals röster som av någon dunkel anledning "försvunnit".
    Det är tydligen så det skall vara i ett land som skryter och skrävlar om vår suveräna demokrati. Ett land som gärna höjer både rösten och knytnäven mot andra länder som ej kan ståta med detta fina epitet,
    hälsar
    Ruben van Obener

    SvaraRadera