Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

torsdag 5 november 2020

Ett mord är begånget här ute !

 Tro det eller ej, en Poliskonstapel ringde upp mig i gårförmiddag, och berättade att en man blivit dödad i mitt hus nere i samhället, Konstnärsgården. Visste ni inte om det? Jag köpte huset tidigt i våras för att som eventuellt flytta ner dit, det ligger vid vattnet, mitt i byn kan man säga. Det som saknades var ett stall till mina darlings. Tänkte köpa ut den markägare som har en liten sommarstuga där, men han var så besvärlig att ha att göra med. Inte heller ville de boende i samhället att jag skulle få bygglov till en stallbyggnad där grannens sommarhus står!

Upprörande, och jag avstod då att gå vidare. Hyrde istället ut huset till en Curator som ska ha Konstutställningar där, han hyr i sex månader till att börja med.

Nu har ni historien i er hand.

Nu är denne man död. Mördad i villan.

Här står jag nu med Arne och Toivo som mitt  enda skydd, och det betyder att jag är helt öppen för att kunna skjutas, eller mördas på annat sätt. Det var kanske mig de ville åt? Jag har begärt polisbevakning av Hornberga säteri omedelbart.

Det är uppskakande hela historien, och nu är gubbarna här skitskraja, istället för att tänka på mig? Förstår ni hur jag har det?

Jag har tagit mig en Gammeldansk och lugnat mig något, fortsättning följer hälsar HS


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar