Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 30 oktober 2020

Halloween utan sönerna!

 


Här sitter jag i mitt lilla gemak och stirrar ut genom fönstret och ser Toivo och Arne som blåser undan alla löv med den nya maskinen de tjatat till sig ! Kratta anser jag duger bra, men de har sett för mycket på TV och all dess reklam och till slut lovade jag i ett ögonblick av vänlighet.

Nu stundar det Halloweenhelg, vilket jag personligen älskar att fira, ja naturligtvis tillsammans med Alla Helgons dag. Två fina festliga tillfällen att få både busa och att att få hedra förfäderna.


Ingen av mina söner kan komma iår, det är coviden som jäklas naturligtvis. London är i lockdown där min yngste bor, och den äldre befinner sig i USA och bevakar det amerikanska valet.

Allan Ollonberg vill naturligtvis komma på en fest, likaså familjen Älgbräken, de väntar att få äta sig mätta , och att sedan önska en Doggybag med sig hem. Snåla så de skriker när de behöver ....!

Rubina och Översten har jag icke sett på länge, de befinner sig i Österrike, och Alex har träffat en kvinna som lindat honom runt hela sin hand tror jag. 

Ska jag ha öppet hus? Nej det går ju inte, denna covid ställer till det!

Jag ska rida ner till samhället efter lunch och beställa en tårta hos Ohlssons fik och sedan besöka ostaffären och inhandla lite goda ostar och marmelad hos Peter med lastbilen som öppnat en Ostaffär nyligen. Sedan skickar jag Arne till närmsta stad för att inhandla lite Bollinger, så kanhända att jag ringer Allan så kan vi sitta här och pokulera imorgonkväll, efter att jag besökt kyrkogårdarna runt Ön!

Så får det bli , nu känns det riktigt bra igen hälsar HS


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar