Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 17 juli 2019

Nu när sommaren är som bäst...


Ni känner väl alla hur naturen prunkar nu som allra mest? Jag kan inte sova om nätterna dessa underbara sommarnätter då det doftar så gott av Poppelallén jag har upp till gården. Det suger fullständigt musten ur mig. Doften från Jasminen runt midsommar och så Poppelträden på det, jag är bara salig.

Men för att ta tag i vardagen så har jag som vanligt ett gediget schema att arbeta mig igenom.
Vid den här tiden tar jag inte emot några som helst besök, jag koncentrerar mig förutom dofterna mig på den senaste avhandlingen som skall läggas fram i månadsslutet september -oktober .
Den är så intressant så jag är i en nästintill manisk fas.
Den handlar om Scarabens kraft att styra en human varelse, dvs en människa.
Det är ett forskningsarbete som kallas duga!
Vilka otroligt häftiga fynd jag gör då jag gräver mig fram och tillbaka i vår historia.
Jag tror att den här avhandlingen kommer att ha en stor betydelse för mänskligheten, och tänka sig att det var jag, som satt där och knåpade ihop den?

För övrigt känns det skönt att slippa Dottabernerna ett tag nu, jag känner mig lite trött på hela familjen , och lugnet på Hornberga gör mig tillfreds. Ja, både Toivo och Arne har semester, så jag sköter mig själv hör och häpna.
ICAhandlarn kommer tre gånger i veckan med färskvaror, men för övrigt så äter jag kattmat, nej jag menar Callas och Nilsson äter kattmat, hästar går ute och dem utfordrar jag och ger vatten tre gånger per dygn, själv kör jag mest med dieten som den danska författarinnan Blixen Karen  gjorde.. Champagne och Ostron!

Ha det så bra ni kan alla andra som inte har det som petit moi. HS
PS Se vilken fin instillation Arne gjorde till mig som sommarpresent! DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar