Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

torsdag 26 oktober 2017

Häxjakten på män fortsätter!

Hemma på gården så får jag just nu ta det största  ansvaret för både djur och hemmet. Varför undrar ni säkert, du har ju två  män anställda?

Javisst, jag har två anställda sedan många år, men det är så rädda sedan männen runt om i världen blivit utsatta för en häxjakt som saknar motstycke i historien.

Vare sig Toivo eller Arne vill visa sig mer än nödvändigt då de är rädda att bli släpade i tjära och fjädrar eller brännas på bål....Förstår ni hur det har blivit?

Stackars dessa män som inte gjort en fluga förnär går nu vettskrämda hemma här och hukar som om höststormen sopat banat med dem.

Bar för att de är karlar så  har de inget värde längre.....
-Jak e siiiiträdd om jak har tittat på nån kvinnfolk i mitt lif, inte faaan vet jak, men jag kanske busvissla på en dam för tjuge år sen och nu kan de döda mig.
- De e likadant för mig , ja har aldri haft ett fruntimmer, har vare för bluger, men tittat på nån har en väl gjort, kanske  har ja tittat på både en o två under mina år.

Dessa små gubbar är så uppskrämda så jag får ta dem till Terapeuten i morgondag så de blir av med detta ....E det fasoner att hitta på såna här häxjakt i modern tid?

Wiveka Womander, nästan Advokat får ta sig an dessa fall och se hur många hon kan lagföra och hur många hon kan avfärda, det är kvinnor som anmäler tjugo år gamla brott, då en man sagt att de var attraktiva, nu minns de dessa gamla tider och sörjer tror jag att idag är det inte en kotte som lägger märke till dem.....
Jag får ta tag i detta stora problem som bildats överallt där kvinnor finns, ska höra med Rubina om vi inte kan starta ett uppror på Norrmalmstorg nu i helgen, men trummor och zymbaler, nu jäklar skall det bli ordning på detta land igen hälsar en uppjagad Honorine

OBS! Det kan vara en presumtiv äckelpelle i den bilen, stoppa den och rulla hen i tjära och fjädrar och bind fast hen vid lyktstolpen på stora torget.

3 kommentarer:

  1. Honorine! Jag tar tag i detta med lagföringen av de presumtiva brottslingarna, om jag får be dig att vara med och vittna om vittnen skulle saknas, ja du vet, jag gör lite som jag själv vill, då jag ännu inte kommit med i Advokatförbundet.Varför vet bara de lärde?
    Jag skall se till att dessa fulingar får sitt kapital utmätt och ifråntagna ända in på bara benkläderna, oxh straffas genom bespottning på allmän plats, det låter väl lagom häxlikt eller vad säger ddu hälsar Wiveka W

    SvaraRadera
  2. Käära Honorine. Vad du än göra uti själva livet, bör du tillse medelst näbbar samt klor, att du alltider innehaver denna Wiveka Womander vid din ädla sida, ty DEN kvinnan veta vad hon göra uti alla situationer,
    hälsar dig en ypperligt stolt person som innehava slik en varelse uti utkanten av de jag avkänna,
    Ruban

    SvaraRadera
  3. Kääära Honorine. Jag ståndar nu här upp parnassen färdig att pågiva mig vem det vara månne, ty här skola tjäras samt fjädras så det uppståndar härrrliga till.
    Själve Översten skola avhålla sig uti skuggan, för att däruppå tilltaga hårdhandskarne om så skola tarvas.
    Så. Upp till kamp alla stridslystna ty det äro en chans som sällan återkomma,
    hälsar dig varmt,
    Ruban

    SvaraRadera