Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 29 oktober 2017

Nu är det mycket på gång, jag har helt enkelt häcken full, som salig make skulle sagt...

Nu håller jag på att skriva en motion där jag belyser problemet med att tiden inte räcker till, och jag föreslår att vi enkelt dubblar dygnet, vips har vi fyrtioåtta timmar att jobba med ...Ni hör hur härligt det låter!

Ja iallafall då det gäller mig , jag är mer upptagen än Silvia och Kalle, då förstår ni?

Jag ska  ta hand om min gård, jag ska ta hand om Ollonberga gård, jag har två i betjäningen som nu är sjukskrivna efter allt detta med Me Too, de äter båda nervlugnande, och skall genomgå intelligenstest inom snar framtid, och hur tror ni jag har det?
Sköter mina hästar, skriver på min avhandling om de frostlösa nätternas tillbakagång i Argentina.

Jag målar med mina elever två timmar torsdag och fredag.

Jag läser med ett gäng gestaltande personer två eftermiddagar i veckan, jag ska hålla Hornberga i stånd, jag ska se till att vedförrådet är fyllt inför vintern, jag ska besöka Allan nere i Las Palmas, jag ska ha en liten Halloweenfest för grannarna i byn, ja de som brukar komma vill icke vara utan denna speciella kväll.

Nisse i Bryne kom förbi igår och sa att Wiveka hade fått ett litet men icke att förringa anfall av dystopi och jag skall försöka nå henne.

Sönerna är ute i världen, hoppas de kommer till första advent, en gammal tradition som alltid firats stort här på gården, med Julgranshämtningen från skogen, det första julbordet skall serveras hos oss, Kyrkoherden håller ett litet anförande och talar om julens kommande event.

I övrigt är att jag och Rubina skall deltaga i Wennergrens vänner idag inne i stan med lite musicerande från Rubina medan jag reciterar, sedan en lätt lunch på Gyllene Freden.

Imorgon vill Jan att jag skall närvara på Filmhuset då en film skall presenteras innan den går upp på biograferna.

Irina Baronova vill komma hit till Hornberga och skriva sina memoarer fram till januari, och själv ska jag ta tag i att söka hembiträde som kan rädda mig och mitt hem från att förfalla.
Och så kanske ni undrar varför jag vill dubbla dygnet??????? Går detta inte igenom kommer jag att gå i barndom hälsar er en överarbetad Grevinna

7 kommentarer:

  1. Det är väldigt så märkvärdig du försöker vara jämt. Vi andra gör nog också så gott vi kan, men inte skryter vi om det! "En förbannad"

    SvaraRadera
  2. Men Käääääääära Honorine!!!!!! Detta kunna icke försigåa!!! Vi här uppå Rubinsteinska innehaver nu havt ett akutsammanträde uti den ack så pass turkosa salongen. Jag voro naturlemente ordförande, då jag innehaver en viss fäbless att vilja islå klubban uti bordet. Närförvarande voro jag uti egen hög personage, Själve Översten givetvis, Lilla Rara Svala samt Camina.
    Jag innehaver nu nederskrivit uti protokollet att:
    1. Camima skola hos digvara för att göra allt detta som dina indisponenta tjänare numer ej göra. Detta kunna hon avgöra uti blott en handvändning.
    2. Lilla Rara Svala skola vara dig behjälperlig uti alla delikata göranden som nu ståndar utanför din dörr.
    3. Själve Översten skola itutaga med allt som innehaver med avtal, möten med diverse personager vad gäller inbjudningskort, omhändertagande av Herr Ollonbergs ägor samt sagde man himself med mera.
    4. Jag skola sköta serveringar, catering, vett samt etikett vad gälla alla bjudningar. Jag skola ävenledes efterskänka dig icke mindre än 12 timmar från mitt dygn.

    Törhända detta kunna avhjälpa dig en gnutta då så pass mycken tid dig författas,
    hälsar dig en som allredan ståndar arbetsberedd tillsammans med min trogna stab,
    Ruban

    SvaraRadera
  3. Ja här kommer du och har hybris. Tänk på alla oss som är arbetslösa. Inte har väl vi fått chansen att sitta där och gnälla om sådan skit.

    Kenta i Fartsa

    SvaraRadera
  4. Kenta i Farsta, hej på dig din filur!
    Du är välkommen hem till mig på provjobb, så ska vi se hur länge du står ut med att sköta stallet, höstskörda på såväl Hornberga som Ollonberga gårdar, sedan kan vi diskutera eventuell lön . Med vänlig hälsning Grevinnan Honorine Stiernspetz

    SvaraRadera
  5. Låter jooooobbigt. Jag vill ju bli en kändis. Annat är bara skit. Å så de där med djur är ju läskigt fattar du väl. Nej jag vill inte bli skitig om handsingarna.
    Så tack, men NEJ tack.

    Kenta i Farsta

    SvaraRadera
  6. Asså nu blir ja nervis. Inte visste ja att frostnätterna i Argentina va på tillbakagång. Känns kripy. De e jettebra att du ska skriva de dära konsiga du ska, för annars blir de farlit för dom. Tenk att de altid ska va nånting som jör att ja inte kan såva. Heja tant Honorine friskt humör, de e de som susen jör.

    Kajsa Kavat

    SvaraRadera
  7. Kajsa! Jag hoppas att du har några vuxna att tala med om din oro, så känner vi alla av under livets gång. Men ett par föräldrar att anförtro sig till, det fanns det förr i världen då jag växte upp, jag kan ge dig en möjlighet att om du vill kan du komma ut till mig när jag är hemma så kan vi talas vi i all enkelhet om vad som helst. Har du möjlighet att skicka ett fax och bekräfta om du vill? Hälsar Honorine

    SvaraRadera