Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 27 oktober 2017

Talat med Psykologen...

Nu har vi varit på avsatt tid hos Psykologen nere i Hornberga Centrum, och Arne och Toivo har fått berätta om sina tankar och känslor.
Hon frågade om även jag ville ha en session men det tackade jag nej till då jag alltid haft min handväska med tegelstenen i som varit min skydd utifall att, men för övrigt har jag aldrig behövt tagit till en enda metod för att få männen att inte titta, smeka, kram kladda, kommentera mm, det kan jag själv, och icke minst då jag intagit för mycket av den goda champagnen som berusar mig ibland, då kan jag nypa gubbsen i baken om det vill sig och trots min höga ålder så har aldrig någon klagat under åren, vi har skämtat och skojat i mina kretsar men aldrig gått över några gränser mig veterligen.

Psykologen undrade hur det gått med alla de andra uppblossande trauman som vårt land råkat ut för under åren.

Barnen som låg i koma hemma då familjerna inte fick uppehållstillstånd, hur gick det med dem?
Alla som somnade av Svininfluensasprutan, de sov och sov och var så kränkta, hur har det gått med dem alla?
 Hur gick det med allas kärlek till varandra som kom efter det fruktansvärda attentatet på Drottninggatan i Stockholm?Hur går det med gemenskap och kärlek idag, delar vi ut kramar och blommor till alla vi möter?
Hur har det gått för alla de valda inom regering och riksdag kommuner och landsting som skott sig själva, ljugit och lurats, fallskärmats sig all over the place, har de gett tillbaka, har de blivit avsatta, nej, möjligen omplacerade med eller utan big skärm.

Jag är bara så nedrans trött på dessa drev som media drar igång då och då, men som aldrig blir någon fortsättning på, då det hela tiden poppar upp nya händelser som skall ut och snurra i media......

De afghanska pojkarna, hur länge ska de vara pojkar? Om tio tjugo och trettio år?
Ska de ha specialbehandling då de mår dåligt om de inte får uppehållstillstånd`? Hur många svenska ungdomar mår inte dåligt idag, då har politikerna sedan många år avvecklat psykiatrin????????

Vari ligger skillnaden? Har inte alla rätt till bra vård? Välj rätt nästa gång det är val, se er omkring så mycket spel det finns i det fördolda.

Jag har ett färskt exempel!

Regeringen vill nu strössla med pengar och vi kan se det på bla Folkhögskolorna i landet där alla fått extra pengar till nästa termin (innan valet) Varför tror ni?

Ja, jag vet, det är bara för att så många skall vara i studier, så man kan gömma undan arbetslösheten, jag skrattar för mig själv, Herr Stövlen tror inte jag ser igenom hans fläskutgivande, tänk om fler än jag gjorde det hälsar Honorine som är såååååååååååå trött på det svenska Horderiet och den svenska flatheten, usch och fy, svenskar skärp er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar