Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 6 augusti 2017

Allan har träffat en ny kvinna!!!!!

Döm om min förvåning när det första jag får veta efter att ha varit några dagar ute på resa i landet, de två trotjänarna Toivo och Arne står nere vid alle´ns början för att så snabbt som möjligt berätta nyheten för mig....

Jag stannar till med bilen och de båda hänger sig sig in genom min nedvevade framruta och säger upphetsat i kör; Allan har skaffat sig en ny kvinna, eller som Toivo uttryckte de; en ny säring!!!!!!


Hemma igen, och sittande på altanen sippande på en alkoholfri öl fick jag mig hela historien i noga ordning.

Så här var det sa Arne, Allan hade varit på en liten bjudning hemma hos de snåla Älgbräkens för ett par veckor sedan, och där mött Gärdis, kvinnan som numera, ja ni hör rätt, hon har alltså redan flyttat in på Ollonberga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vem är denna Gärdis ?????? Jag känner hur tålamodet tryter för nu vill jag veta att det inte är en sol och vårare som tagit sig in hos Allan och tänker tömma både hus och bankkonto....


De två herrarna vet inte så mycket om henne , mer än att hon är rödhårig och bred över baken, men ser glad och god ut.....

Vem heter Gärdis i mina kretsar? Låter aningen skumt, och så snart jag landat lite , sett till min darlingar som påstås älska att vara hemma igen efter sommarvistet på Öjn. och lille Nippe har växt säger Toivo och visar med armarna hur stor han blivit, och han sover själv nu i stallet med de andra två, inga problem säger Toivo vidare, men han måste ha sin björnfäll annars så blir det hårda gnäggande och frustande, lille Nippe sötnos tänker jag, jodå frun han dricker bara vatten ur kristallskålen........det passar såväl Nippe som hans matte säger jag och tänder en cigarill kvällen till ära.

Efter det ska jag gå in och telefonera upp till Ollonberga för att reda ut vad som försigår däruppe?
Har Allan blivit tokförälskad på gamla dar???????
Just wait and see HS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar