Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 7 augusti 2017

Gärdis Theodora Frisk, kan det var något de????

Kvinnan i fråga heter Gärdis Frisk, bara detta gör att jag opponerar mig lite, det står inte någonstans i adelskalendern om Familjen Frisk, varifrån kan dessa personer komma undrar man?


Hur i hela friden har Allan kunnat låta sig charmas av en Gärdis????

Nu är jag iallafall på väg upp till Ollonberga , och jag har med lilla Nippe som älskar att var ute på morgonpromenad med mig, han travar omkring som en hund i koppel, och däruppe ligger Godset Ollonberga så fint , och jag kan se en golfvagn stå parkerad utanför stora entrén, kan det vara Gärdis?

Klockan är inte mer än 08.00 och jag hör från det öppna fönstret i matsalen hur det spelas valsmusik, wienervals, är Gärdis både dansare och golfare??????????

Jag binder Nippe i verandaräcket och går in i den nedre hallen och nedras vad de spelas högt från matsalen.....
Hallå! Hallå! Någon hemma?

1 kommentar:

  1. Men Käära Honorine. Själve Översten SAMT jag, naturlemente, äro synnerligen uppberörda!!!!!!! Vem uti hela Fridens namn kunna detta suspekta kvinns dock bevara????? Nu då jag höra, att du ståndar där utanför Allans port för att så till den milda grad avlyssna denna så pass Österrikiska Wienervals UTAN att innehava för avsikt att öppna dörren, görer mig näst intill mörkerrädd.

    Jaha, så Gärdis framdriver en golfbil till hennes nya SUGARDADDY, ty något slikt torde det förvara, då du icke kunna utfinna henne uti adelskalendern!!!!!!

    Så vitt jag kunna författa, så ser ävenledes denna "dam" en gnutta bedagad ut. Här tarvas det tunga artilleriet, ty huru skola de avgå, om denne Allan allren innehaver det svårt att framtaga sig uppå den så plana marken. HUR kunna han då avdansa en vals förfrågar jag mig, icke utan anledning.

    Dessutom betänker jag uppå den Lille Noppens öronpar då denna högljudda musik utskrikas över trakt samt nejd.

    Jag avkänna nu, att det äro hög tid för mig att påtaga mig hatt samt ett par rejäla kängor, för att däruppå taga mig hem till sagde förvillade karl, ty här tarvas det tyderligen ett par ord uti form av rena sanningar uti båda riktningarne.
    Dessutom kunna man förfråga sig var hemtjänstdamen håller hus,
    undrar en starkt oroad,
    Rubina.
    Själve Översten medhåller mig uti detta vilja ävenledes han påpeka.

    SvaraRadera