Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 1 november 2017

Hallå ni alla föräldrar som inte finns tillhands för era barn och unga, ni borde skämmas!

Nu är jag mer upprörd än vanligt då jag efter att sett ett program i svensk television där ungdomar som var medlemmar i olika föreningar så som Jysta kompisar, Spes, Vandra på nätet( inom svenska kyrkan) bla.

Vad efterlyser era unga idag tror ni?
Jo så här ligger det till. De saknar vuxna människor utan speciell proffesion inom vården som de kan tala med. Fattar ni? Tala med en vanlig vuxen!
Det är inte det lättaste för en svensk ungdom idag att hitta en sådan helt vanlig person, typ förälder.

Ni föräldrar har så mycket eget att pyssla med så det där att finnas för barnen förutom då ni gullar med dem i barnvagnen och vänder vagnen framåt och så en mörk filt över barnet, ni kan inte vara riktigt funtade idag, jag blir rädd av det jag ser. Då ni reser med era större barn på dyra semestrar, men hur mycket intresserar ni er för barnen?
Det handlar om att visa upp sig själv , mingla runt med all  inklusive vin hela dygnet, ni ska visa stjärt , bröst, läppar och munnar runt poolen, träna, dricka umgås, och barnen , ja de hittar alltid några andra lika ensamma barn som de får umgås med.
Sedan ska allt fotas, läggas upp och få likes, jag vill vomera.

Väx upp för tusan, ni är er generations sämsta föräldrar, och hur kan jag påstå detta?

Därför att barn och unga i Sverige idag mår allt sämre psykiskt och det är ni som ansvarar och fostrar och skall finnas för dem.

Till och med husdjuren ni skaffat er blir ej stimulerade tillräckligt hos er, forskningar visar på att hundar ofta är understimulerade då ni som hussar och mattar står och går och glor ner i era mobiler istället för att vara med här och nu med era jyckar. Shame on you.

Era barn och unga skriker tyst , de mår dåligt .självskadebeteendet ökar, de vill bara få ventilera om livet med er föräldrar, medan ni är så förbaskat självupptagna med ert pusslande, shame on you!!! Hälsar er en förbannad Honorine


1 kommentar:

  1. Jag kan bara hålla med i ALLT det du säger. Därför kan jag bara utbrista ett rungande FY FAAAAAAAAAAAAAAAAAAN för ynkedomar som ständigt vill skrika ut att de är VUXNA!!!!!!!

    En förälder, farmor och mormor

    SvaraRadera