Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

tisdag 7 november 2017

Vintermodet enligt Gretes Boutique

Jag har fullt upp med än det ena eller det andra, just igår for jag in till Öfre Östermalm och min sömmerska Grete som hade tyg och paljetter upp över axlarna, och med ett leende så stort så stort kramade hon mig och jag såg hur hon måttade in min kropp, om den har förändrats sedan förra Nobelklänningen syddes upp.

- Snygg d e sade hon så där stockholmskt ni vet!
-Tack, du ser inte så illa du heller svarade jag artigt medan jag sakta strök omkring ibland alla tygtravar och smekte dessa siden , sammet, trasa lump tyger. Nej nu ljuger jag inget skräp här inte.

Vet ni att jag fullkomligt tappade andan då Grete frankt ritade upp en modell som hon sa skulle bli vinter och våren 2018 stora hit...........
- Du menar det inte!!!!!!! Inte kan vi vilja gå iklädda detta???????
Absolut , det är så inne så ingen vet om det ännu,  FROTTÈ, tänk på var du hörde det först Honorine, hos Grete......

Frotté i en enfärgad , eller randig morgonrocksliknande skärning, som du bär med ett frot´teskärp i avvikande färg om lilla maggen.

Till detta en blommig sjal, som en rysk torggumma i gamla Sovjet, samt ett par sandaletter i bjärta färger med tillhörande tjocka herrstrumpor1
Där har du den allra senaste modet min vän!

Ska du gå loss på en liten Frotté klänning  gult med ett skärp i blått, du blir så attraktiv på Nobelfesten med den svenska flaggan i klänningen. Jag kan be att min assistent stickar upp ett par ullstrumpor i gul plus blå randigt som skulle klä den lilla sandalettprydda fosssingen tres bien.....

Vad svarar man på detta?
Jag hade hakan hängande mer än fem minuter enligt Grete hängande långt ner över halsen innan hon plockade fram alla dessa Frottétravar i underbara nyanser, och när jag en timme senare satte mig i bilen   hade jag köpt upp mig på tre omlottklänningar i tjock Frotté med stora fickor på, sjalkrage och vadlång , jag funderar på om hon verkligen menade allvar, men när Grete talar mode så brukar det alltid stämma till 100% SÅ NU VET NI, JAG KOMMER ATT HA DET ALLRA SENASTE I MODEVÄG PÅ MIG PÅ ÅRETS NOBELFEST......

Och det märkligaste av allt var att när jag stannade bilen på Hornberga torg så stod en kvinna iklädd just en sådan med tillhörande brokig rysshalsduk på huvudet och med en chic liten pappmugg i handen som hon använde som portmonä.
Grete har rätt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag kommer att vara iklädd det senaste senaste , överlycklig rattade jag hemåt utan att ha kommit mig för att gå in på ICA, ja då är man väl exalterad eller??????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar