Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 5 juni 2017

Du gamla du fria , du fjällhöga nord.......

Jag lyssnar just nu på vår Svenska nationalsång som spelas på radion, och jag som kvinna står upp i givakt, känner hur svenskheten min pulserar i hela kroppen, och medan tårarna rinner nedför mina kinder minns jag mina barndoms firande av Svenska flaggans dag!

Vilka minnen!

Det blir inget firande hemma på säteriet alls idag, såsom vi brukar, men jag kommer att ta med mig Arne och Allan Ollonberg in till stan för att lunchera på Solliden för att senare i eftermiddag avnjuta Rubinas Genrep på Kastellet, hoppas nu att Getmjölken har gjort susen då hon haft lite fingerkvarka de senaste veckorna, jag har i smyg bett Svea Livgarde att vara med som ett extra stöd då Själve Översten inte kan bistå idag, jag känner på att idag gör hon suc´ce!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PS Mina Darlingar betar nu ute i Tofta alla tre, Lille Nippe var så yster och glad över att komme till Öjn för förste gången i sitt unge liv, enligt uppdatering från Toivo som skärpte sig i telefonluren, men jag tror vad jag tror då de gäller honom!!!!!

3 kommentarer:

  1. Sååå magnifikum, Käära Honorine att de trenne riddjuren nu äro på sin rättan plats där ute uppå Öjn.

    Att denne Toivo till tjänstehjon lyckades med konststycket att upprycka sig då hans matmor utfrågade honom om allt voro till fyllest, äro troligen en bragd som avförtjänar icke mindre än en medalj uti tvättäkta guld.

    Tänk vilken ära för denne så Småländske herr Arne att få förgylla sin Svenska Dag uti så ämabelt sällskap som bestå av dig samt Allan Ollonberg. Det komma att utebliva en dag som han kunna hemskriva till hans ömma moder om.

    Mina fingrar som forfar att påsitta uppå mina händer, äro nu uti bästa trim, detta tilltrots den så pass förargerliga fingerkvarkan. Således utkommer det att bliva en jubelkonsert som skola förpläga alla de som sitta samt stånda där uppå sagda plats.

    Här hemma uppå Rubinsteinska innehaver vi nu matlagat samt utbakat så det ståndar härrliga till, då jag utgångar från att törhända icke HELA världspressen skola hemstorma till mig, men att vårt Svenska lands tredje makt utkommer, veta jag näst intill den så klara vissheten.

    Nu skola jag samt den lilla Caminan utgånga för att avhälsa den så Svenska flaggan som vajar så käckt. Själve Översten innehaver all redan upptränat Camina att förgöra extra strama honnörer inför den,
    hälsar dig en som iiiiiilar neder till ängarne för att tillse att hyllningarne tillgår rätt,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Jag räknar med att vi blir ca femtio personer, då har jag ändå icke räknat in Alex, och Irina Baronova med sin Gigolo,Greta på Gråhälla och hennes Severin, så låt räkna med ca sextio servietter

    SvaraRadera
  3. Men då, Käära Honorine, utibliver det alldeles kolossalt bra vad gälla kuverternas antal, ty jag haver beräknat att cirkum 82 personager kunna vara det rätta antalet uti detta ärende,
    hälsar dig en som kunna lugnt tillbakaluta sig,
    Ruban

    SvaraRadera