Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 2 juni 2017

Early adopters!!!!

Godmorgon!

Är ni inte vakna än?
Det är så här att jag är en av dessa early adopters som gärna vill vara först med att pröva det senaste, och att gå upp tidigt på morgonen verkar komma att bli den nya trenden runt om i världen inom kort!


Tidigare har vi kallat "burna" det hetaste, att vara vaken hela dygnet, men nu är det helt "ute" i vår omvärld.

En early adopters är så morgonpigg så hen lägger bara huvudet på kudden en liten ,liten stund för att sedan raskt skutta upp ur sin säng och börja dagen med ett muntert leende på läpparna.

Nej, jag tror inte på att ni tror mig, för jag har bara smarta läsare.

Vad är då en early adopter?

Så här kan jag enkelt förklara: Den som är först att pröva nya saker, såsom resor, som det var i mitt liv.

Jag började att resa som fjortonåring, ensam, utomlands, utan charter, för det fanns inte då.

Jag  hade besökt ett fyrtiotal länder då jag var tjugofem år gammal, jag hade studerat i San Fran.....
, på min tid var det att i resande vara just en tidig adopter.

Idag så reser människor i lägre sociala klasser med charter till resmål där man får åka buss från flygplatsen , avdumpas vid ett hotell, äta maten mot uppvisande av ett plastarmband på  hotellet, fria drinkar, umgås med andra svenskar från olika delar av vårt land, vilket för mig låter som en svår gåta? Varför skulle jag vilja möta Stina och Hasse från Bromölla  eller Nisse och Karin från Kråkemåla varje gång jag reser till exempelvis Turkiet????
Vad kan det tillföra en människa att göra samma resa, samma hotell, samma mat, samma människor, för mig är det en gåta att det år 2017 kan vara så otroligt fantastiskt för många medelsvensson att få göra det. Säga vad man vill, men några early adopters är de verkligen inte.
Its already done my friends, for just fourthy yeras ago!!!! Your are a late bloomer instead of an early adopters hälsar er HS som sitter och insuper den morgonfriska doften av Syrenblommans doft runt gården! DET är en upplevelse kära Bettan och Konny, Lasse och Britten, Pelle och Anna och alla ni andra, tänk på det va!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Käära Honorine. Ävenledes de enfaldiga måste få luft under vingarne uti form av att befinna sig i en flock som inte är den som de träffar var dag. Tänk dig själv att slippa att utsättas för överraskningar uti form av personer som ivägfarit till ett ställe uppå jorden, som haver en otrolig mängd av sevärdheter att få chansen att uppleva. Nej min vän. Fram för att ALLTIDER veta, att Bettan med anhang befinner sig på ort samt ställe, för att stolt kunna uppvisa diverse armband då de skola utspisas den redan förutbestämd maten, det vill säga helsvensk dylik. Det är ävenledes befriande att icke tarva avhöra landets språk, ty slik rotvälska äro EJ för di Svenske.

    Dessa resor avgöres med så täta intervaller, att det näpperligen EJ hunnits att hända något av värde, bortsett från att de kunna få vikterlig info om grannarne till de som avkomma från Knäckebröddhult eller Ottaheiti. Visserlunda veta ej personagerna uti fråga vilka de nu äro, men intressant äro det dock,
    hälsar dig en som emotser detta hiskerliga äventyr,
    Ruban samt Själve

    SvaraRadera