Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 3 juni 2017

Fortsättning följer i repotageform om Svennebanans framfart i luften och på land..

Trots att den är juni månad så visar termometern endast på + 8 grader, det är iskalla vindar och hagel stora som golfbollar slår mot rutan i mitt sovgemak....

Är det för att jag skojar med pöbeln? Straffet kommer direkt? Är det Konny och Bettan , Hasse och Gunsan som slänger detta oväder över mig, i så fall
Måla i sin egna ateljé är alltid spännande, året runt !!!!!!!!!!!!!!!!! med vattnet utanför fönstren!!!!!!


ber jag så mycket om ursäkt, men ni förstår väl själva att ni är väldigt roliga att skoja om, det kan ingen ta ifrån mig. 21 dagar kvar, nu är det dags att börja tvätta, imorgon ska det strykas, sedan ska det bäras fram resväskor,ja, men fatta kära ni, det blir ett spectacle av allting. Vem bryr sig, vilka är intresserade, jo det är väl jag då som tycker att dålig smak går i botten, och skärpta hjärnor är långt frånvarande. Ni bjuder på det, lägger upp det på en silverbricka, och självklart driver jag med er, alla ni från norr till söder i vårt avlånga land, som tycker att det ni gör är så amasing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det är gammalt, det är fyrtio år gammalt, res er upp och se er omkring , världen har förändrats, det är icke 1975 längre.......

Öppna era ögon och öron och upptäck att världen har gått framåt, livet är fyllt av spännande, intressanta och givande möjligheter, ni kan lära er saker, studera, meditera, fundera,skriva, komma fram med något alldeles eget tänk, men nejdå, ni föredrar att sitta på era rumpor och åka på era charterresor till de minst demokratiska länder vi har snart, och bete er som ......

Det är väl inte då konstigt att det är kul att driva med sådana personer, eller har jag fel?

Och nu när det börjar gå mot den vackraste tiden i vårt eget land, ja då bär det sta??????????????

Men, jag önskar er alla en riktigt fin sommar var ni än ligger med era öl och vinglas och låter sanden blandas med sololja och svett. Vi andra som älskar den svenska sommaren skall njuta på vårt sätt, genom att vandra i fjällen, bo på öjn, njuta av livet helt enkelt!!!!! Honorine " retsticka" Stiernspetz


11 kommentarer:

  1. Jag heter Bettan och min sambo sedan tiotalet år heter Konny, och vad är de för fel me dedå?
    Vi arbetar inte, Konny har så ont i ena foten, han jobbar på att bli förtidspensionär, ja hatvå år, så han e endå utreknad från arbetsmarknaden. Jag själv e femtiotre, men jag har haft bekymmer med körtlarna sen jag var ung, så ja har inte heller jobba mer än på ett ställe män där fick jag sparken, varför vet inte ja. Så om vi reser till Turkiet tre gånger om åre, varför ska du som verkar stöddi lägga dei i de? Vi gör väl som vi vill, och vi treffar våra venner där, de e ungefär lika gamla och också utarrangerade ur arbetslive, ja förutom han Kalle han har fått pension, men han måste jobba endå för att de ska h råd att åka, så vi gör npg rätt för oss, och håll tyst din morrhåppa från Bettan i Holöskrubb sund utanför Östervalla

    SvaraRadera
  2. Påstår du Bettan att Kalle måste jobba fast han e pensionär? Nejdu, han vill jobba för han orka inte vara hemma me mej, så e de, bara så du vet hälsar Kalles fru Gunsan

    SvaraRadera
  3. Ja vet nog att ni inte skulle ha rå att åka om han inte jobba extra, det vet vel alla, du e alltid så slö säger han till Konny iallafall! Bettan

    SvaraRadera
  4. Mähh asso Bettis. Inte visste ja att du harre där me köttlarna. Arma saaaate. Näru komer ner igen till de härlia Turkiet ska ja minsann bjussa på en stadi draja såru inte ska kennere utanför oss andra som lajkar dej. Inte nog med att Konny har foten asså.
    Dedära snacket om att Kalle måste knega för å kuna pröjsa resorna har ja hört att de e sant fast Gunsan tror nåt annat.
    De dära med att du fick foten en gång i tiden skaru inte bry din hjärna me för re finns minsann fler än du som sjabblat till ett.
    Ja villba säja att jag inte lajkar Gunsan nåt vidare. Görru? Stå påre nu Bettis så ses vi påre gamla vanlia stället fniss fniss,
    Luttan från Ylgrunda vid Floppehed

    SvaraRadera
  5. Jovisst förstår ru Luttan, jag e inge vidare alls, om jag ska sägat själv, men jag har alrig vela göra någe, mer än å röka och babbla,de e vel ett släktdrag vi har, och Konny han har sin stora fot, du vet den bara växer och han vill ju helst inge göra han heller, de besta e ju och bli förtidspesinärer, då har vi ju tid och ligga och babbla skit i Turkland, de e de roligaste vi har vet du,Gunsan snackar skit och stackars Kalle måste arbeta fast han e pensinär sen flera år, de e sant för de har jag hört, men bry dig inte om henne, vi ses i baren i jajjaj du veeeeeeeeeet, säger inge mer!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  6. Du e ba best. Jaaa målet e ju å bli pangscho. De kan ta tid men om man får tillrekligt med schukdomar så gåre bra. Ja har ju iallafal fixat så att ja hare påre torra. Man kan ju unra hur stor Konnys fot ska bli, men de visar vel sej me tiden.
    Ja schiter i Gunsan för hon går omkring å tror att hon e nåt.
    Om 2 dar å 43 minuter e ja i baren i Jajjaj. Si jo lejter aligejter,
    Luttan

    SvaraRadera
  7. Konnys fot är nog större än själva kroppen skulle ja tro, så länge de tjatat om de.....Si jo!!!!

    SvaraRadera
  8. Jare nog skönt å kunna stå på stor fot då man ska hänga i baren Jajja. Ja håler en spänn på Bettis. si jo ovkos,
    Luttan

    SvaraRadera
  9. Faan Luttan du verkar va en schön brutta. Kan man henka till de dära Turkland eller vareheter. Ja en stili grabb på 47 vårar å e lite småsugen på å träfa rej,
    Hunken

    SvaraRadera
  10. Vi kvinnor som reser på tjejtreffar är inte intreesserade av att hångla med andra gubbar, det ska ru veta Hunken. Vi har vårt på de torra men det e gubbsen som vill att vi ska få rå om varann ibland själva medan de e hemma och jobbar, så tack men neh tack till nåra inviter hälsar Bettan Luttan och Gunsan , hi hi hi!!!!

    SvaraRadera
  11. Surt sa reven om rönbären. Dehära sejerru ba för att ja inte la an pårej, men ja hajar vinken. Dekanru veta att de finns masssor av andra tjejer som ba faller såm keglor rå ja visar mej.
    Hunken

    SvaraRadera