Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 10 juli 2017

Chock i Moskva, det blir ingen premiär på Bolsjojteatern om "Nurres liv", kan regissören vara för kontroversiell?

Jag har tillsammans med Rubina själv tänkt resa till Mockba för att se premiären av baletten om "Nurres" liv!Denne helt underbare dansare, en av våra stora, ja, jag kände honom inte personligen,men min goda vän ballerinan Irina Baronova har dansat med honom flertals gånger, och blir fortfarande flåsig och drömmande då hon talar om detta.....

Men, troligtvis så är han ännu inte rumsren och efter att han lämnat sitt hemland och bosatt sig i Frankrike blev han en persona nongrata för de makthavande, och som än idag stretar emot Homosexuella!!!!!!

Jaha så blev det, inget Moskva, ingen balett, nu är jag lite tom och måste springa min vanliga runda runt klagomuren som vi säger här i Visby om ringmuren!



Ni anar inte hur lugnet lagt sig härnere, alla journalister, mediafolk, politiker samt småpåvar från landets kommuner are gone!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Gotland lever nu upp igen, tack och lov hälsar HS

1 kommentar:

  1. Käära Honorine. jag kunna icke se någon annan råd, än att vi båda tarvar avtaga detta dilemma uti våra egna händer. Kunna du törhända avtala med Alex, ty som jag haver författat det, så avkänner han så gott som hela rikets kulturmännskor.
    Vi får helt enkelt uppöppna våra börsar, samt gnugga våra händer samt geniknölar, för att däruppå göra " Nurre" rättvisa.

    Däruppå kunna vi utfara till detta så pass rigida Mockba för att innehava en fager urpremiär uppå vårt filmade konstverk,
    hälsar dig en som skola befinna detta högst intressant,
    Ruban

    SvaraRadera