Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 3 juli 2017

Ring P1, ett program för de som ingen röst har, men tycker till ändå, hej och hå!!!!!

Eftersom jag lyssnar på Sveriges Radio P1 för att få lite nyheter på det gamla hederliga viset, så får jag också ibland nöjet att lyssna på radioprogrammet Ring P1 och får där höra så att öronen ramlar av. Lyssna och lär från de människor runt om i landet som kan och vet de mesta utan att ha läst in sig på det man tycker och tänker till om!!!!!!!!

Skämskudden ligger alltid nära mig, för att min misstro mot mina medmänniskor bevisar sig gång på gång då jag lyssnar ......

Varför är människor så oupplysta och inskränkta? Jag hör det hela tiden, ser det när jag varit ute nu i sommar i landet, jag blir fullkomligt skräckslagen.

Programledarnas stora problem med dessa inringare är , hör och häpna.......är deras namn, heter det Svallgren eller Hallgren, Andersson eller Sandersson, etc etc, de har svårt att tyda namnet då den som tar emot samtalen har svårt att stava eller också har de hörselfel, vilket leder till detta babbel om namnet, hur det stavas, hur det skulle kunna stavas, hur dumma är människor, det gör mig för stunden helt stum hälsar Honorine, Svonorine eller Phonorine beroende på vem som uttalar det???????????

Ta nyckeln ä ni snälla och lås upp hjärnan innan ni öppnar munnen!

3 kommentarer:

  1. Käära Honorine eller vad du nu heter. Ävenledes jag har det "stora" nöjet att avlyssna detta så kallade program. Var morgon stålsätter jag mig för att icke utebliva antingen helt stum, eller helt enkelt utebliva fly förbaskad. Detta äro per automatik så, ty antingen bliver jag galen på den hjärndöde programledaren. eller så äro det naturlemente själva uppringaren. Dessa ringare innehaver ALLTIDER en genial lösning uppå diverse enorma problem som uppståndar medelst jämna mellanrum. Jag kunna ej låta bli att tänka, att denne Herr eller Fru Tomutihuvudet just uppvaknat, samt fått en snilleblixt uti den just svunna drömmen. Det kunna avhandla om till exempel invandringen. OM personen uti fråga äro för denna, MÅSTE programledaren vara emot. Vid nästa samtal anser Herr Svinson att dessa invandrare ej skola befinna sig här, anser sagde programledare PRECIS tvärtemot. Dessa ledare äro komplett urusla. De innehava icke den minsta lilla gnutta om huru man leder ett samtal. Därmed omtalar chefen för det hela, att ALLA som hör av sig ej innehaver något av värde att säga. Programledaren finnes enkom där för att HELA Svenska folket skola få något att skratta åt. Det äro likt "Roliga timmen" som försiggick en gång uti tiden på fredagarne uti skolorna, men med den skillnaden, att det numer äro "Roliga halvtimmen" varje vardag (plus alla tusen gånger de gångar uti repris),
    hälsar dig en som ej heller författat varföre majoriteten äro så pass korkad, samt ihopbiter käkarne till dess att de knakar,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Så trevligt att du Rubina också ibland rattar in denna svenska radiokanal för att liksom jag bli uppdaterad på våra egna medmänniskors stupiditet, visst är det oerhört intressant att ta del av deras klurande om högt och lågt och så kompanjerade av dessa oerhört imbecilla programledare, ja jag håller med dig till fullo, de ska inte ha en egen åsikt, men så fort någon säger något som inte passar programledaren så käbblar de emot.......hahaha

    SvaraRadera
  3. Vem fan tror ni att ni är ni som ringer till Ring P1? Komma här och tro att ni kan använda er rätt att få säga vad ni tycker. Fattar ni inte att de där programmet finns bara för att ni ska förstå att DEN tiden är förbi. HÄR ska inte tyckas och vetas!!!!!!!!!!!!!!!!

    En som inte går på de där

    SvaraRadera