Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

torsdag 6 juli 2017

Om fyra veckor stänger jag ner mitt Visbyboende, skönt......

Mitt i politikerveckan i Visby snurrar och surras det oerhört. Politikerna har alla svarta tungor, och de yngre skriker av avund att varifrån har de fått dessa lakritsgodis???????

Men politikerna fortsätter le med sina stora munnar och låter de svarta tungorna fladdra vilt!!!!!!

Det är bara Herr Stöflen som avstår, han reser istället ute i de svenska buskarna och försöker få media att följa honom då han hälsar på både kreti och pleti!!!!!

Som tur är har jag både Arne och Toivo som motar de som som kommer för nära vårt hus, för de smyger runt hela nätterna med fotografer och mikrofoner för att hitta ett scoop, men här är det stopp....

Min trädgård är min......... och när jag behöver andas så tar jag bilen ut till Tofta och till mina älskade hästar. Och lille Nippe växer så det knakar och tumlar runt i hagarna, ska se hur det blir då alla darlings ska tillbaka till Hornberga, ve och fasa, de kanske vill bli Gotlänningar alla tre???

Ikväll ska de bli de vanliga middagen på Strandgården med Hummersoppa och Champagne, det är det tjugotredje året jag har min middag där, the same presidier as last year som Arne säger med sin småländska brytning.......

Jag förbereder mig med en liten intervju i de båda inhemska tidningarna på ön, och skall fokusera på hur ringmurens renovering  fortgår, och där jag har lite jag vill säga.....

För övrigt är det som alla svenskar älskar att tala om, ömsom regn, ömsom sol och däremellan lite blandad väderlek! Vi hörs imorgon  då Jimmie Åkesson ska ha sitt tal nere i Almedalen.......
Hejdå alla människobarn hälsar Grevinnan HS

2 kommentarer:

  1. Ja du Käära Honorine. Uti morgon avgäller det för HELA Svenska folket att nogsamt innehava kontroll över fjärrkontrollen, så att I C K E tummen slinter till på kanal 2 bevars, då denne Åkesson skola befinna sig uti själva rutan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jag antaga att du tarvar innehava en hord av folket från SÄPO uti din ack så pass privata trädgård, ty DEN mannen lär leva farligt om man får tro uppå den tredje statsmakten, Vi veta ju ALLA, att absolut INGEN uti vårt land, vilja innehava något med detta parti att utgöra!!!!!!

    Ja, jag kunna starkt medhålla dig vad gälla dessa så kolsvarta tungor som dessutom äro kluvna, då du talar om dessa politiker eller vad de nu äro för slags personager. Det äro synnerligen oskönt då dessa tillåter saliven rinna utmed hakan med dessa så fula svarta ränder som blir så pass uppenbara då. Som tur äro, kunna ICKE det Svenska folket skönja detta, då de vid lämperliga tillfällen äro färgblinda.

    Stå nu uppå dig vad gäller den så urgamla muren, då det skola joxas med den. Nej, låt din ljuva stämma ljuda högt samt tyderligt då det skall till,
    hälsar dig en som vid viss tillfällen kunna utstå med Belinda,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Jag har nu läst lusen av två journalister, slängt en digitalkamera ner över kanten till vårt hem, en riktig rejäl smäll hörde jag, men vadå, störa mig mitt under förberedelserna inför middagen på Strandgården med influget folk från stan......

    SvaraRadera