Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 28 juli 2017

Ja, det blev en tummetott.........och vi inväntar istället den vackraste årstiden......

Herr Stövlén han kan han, det ingen annan kan, nämligen det att svara på frågor som inte har ställts, ge information som ingen frågat efter, kasta ur sig beskyllningar rakt ut i luften vi andas, det enda han inte kan, det är att förklara sig och svara på det som är anledningen till att han måste ombilda sin regering efter att ha gjort bort hela Socialdemokratin.

Vi firade ännu en gång på Riche, och denna gång för att , ja vad tror ni själva?

Allan var fullständigt galen och drack champagne direkt ur Gretas sko, ja det var helt enkelt som förr på den gamla goda tiden!!!!!!!!!!!

Alex satt mest och deppade, han är sommarens riddare, så nu i slutet av Juli månad smyger sig en depression på honom och inte ens sus och dus kan få honom riktigt glad.........

Själv anser jag att vi nu genomgått denna sommar och klarat oss någorlunda intakt, så skall vi istället glädjas över det som komma skall, nämligen hösten, med äpplen, kräftor, sprakande brasor, ylleplädar över benen, kantareller stekta i smör, de vackra färgerna som uppmålas i naturen, ja äntligen  säger jag, snart är det höst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

8 kommentarer:

  1. Ack ja, Käära Honorine. Denne Allan fortfar att ej avgånga för hackor, då han kunna avnjuta en skvätt Champagne utur Gretas små nätta skor uti storlek 41?????
    Tyvärr verkade dock ej detta kunna liva upp den dystre Alex, men ja kunna sååååå väl författa hans missmod inför själva hösten.
    Du omtalar en massa vackra saker som nu nalkas, men vi dysterkvistar hava svårt att bortse från det så pass långa mörkret, då himlen gråter var samt varannan dag, för att efterlängta ljuset samt den nya grödan, som TÖRHÄNDA medför just DENNA vår samt sommar, det som man ständerligt söker utefter.

    Törhända att den linjeräta konturlöse Herr Stövlén kunna sprida lite solsken över oss under den mörka tiden, ty han äro ju en slik glädjespridare (läs dyngspridare) då han, som han betror äro en jäkel uppå retorik. NÅGON borde omtala för honom vad detta ordet betyda, ty det äro EJ att innehava mundiarré då frågor ställes till honom. Dessutom bör han nog inom det snaraste tillse att han iväggår till en audiolog för att avkolla hörseln, så att slika fadäser uti form av stooooora paddor er uthoppa ur hans breda trut då han ställes emot väggen, för att EN enda gång besvara en fråga,
    hälsar dig en som äro uti samma läge som Alex,
    Ruban


    SvaraRadera
  2. Men nu får det vara nog!!!!!!!!! Jag hajar nog vem det är ni snackar om då ni håller på med den där Stövlén. Jag har faktiskt varit en gammal jobbarkompis till honom. Vi har stått sida vid sida på verkstadsgolvet och hållit på med metall. Han är en hyvens grabb. En jäkel på att festa då det var dags för det. Jag gillar hans stil. Det där med att sitta och tänka utan att tala om VAD han tänker på. Då får ju alla gissa vad det är. Men jag har kommit underfund med, att han inte tänker på något. Sånt gillar jag. Det är en riktig karl det. Så jag ville bara tala om för er pladdrare, att det är bättre att tiga still, så har man inget sagt. Då ger man andra en chans att spekulera och få chansen att själva ställa upp och göra något drastiskt. Han är alltså en toppenstadsminister,
    hälsar alla på "golvet. Stå på dej Steffe.
    PS
    Jag är så glad att du talade om flera gånger att du faktiskt ÄR stadsminister.
    DS
    Holger Fall

    SvaraRadera
  3. Så trevligt Holger att du äntligen träder fram så här. Vi har saknat att få kontakt med en äkta gammal svetsarkompis från Norrland, där uppe torde väl Steffe stå som ett historiskt monument över hur en riktig karl ska vara)

    Att gå i polemik med dig Holger vågar nog ingen av oss nollåttor göra, för då går vi på ett svetsartroll av guds nåde, nej, men berätta gärna anekdoter om Steffe, det vore mums mums för oss att få veta mer om denne storkarl som ÄR STATSminister och inte svetsare, jag darrar av spänning , var han sosse från födsel och ohejdad vana eller kom det bara till honom....? Vänligen Arne som i smyg lånat fruns dator då hon själv är ute i trädgården............

    SvaraRadera
  4. Ja som du förstår är det omvända roller just nu...........det är ju jag som ska vara där och hon skall vara här, hoppsan så tokigt det kan bli, men säg inget till henne, man vet aldrig hur hon tar någonting???Hon är minst sagt opålitlig i känslolivet..........DS

    SvaraRadera
  5. Jag vill börja med att ge dig en riktigt stor eloge Arne, för att du, om än i smyg, lånat Grevinnans dator. Det är inte mer än rätt att HON får gå där i trädgården och slava. DÅ får hon minsann veta vad det innebär att slava!!!!

    Du vill tydligen höra en liten anekdot om Steffe. Här kommer en. Vi har som du kanske redan förstått, en liten intern svetsarklubb för det smartaste på golvet. Vi valde förstås Steffe som ordförande, då han som bekant är en aning tystlåten. Det passade honom bra, att sitta där vid bordsänden och moltiga, Det var väldigt givande måste jag säga, för då kunde vi göra precis som vi ville. Jag vill kanske inte direkt påstå, att det rådde en viss anarki, men näst intill. DET gillade Steffe, för när något klubbades behövde inte han ta ansvar för det.

    Du undrar om det finns något ärbart minnesmärke rest över honom. DET känns lite kusligt att du frågar det just nu, när vi i klubben precis talat om det. Jag menar att det är höööög tid att resa ett monument över Steffe. Vi har kommit fram till, att det ska bli en stod i granit, då han redan har ett stenansikte. Det blir lättare då att mejsla ut det. Ture, en välkänd klubbis har tagit på sig ansvaret, och ska själv karva ut Steffe. Han planerar att göra själva ansiktet helt platt, för att göra Steffe rättvisa.

    Ja, det var väl några svar på dina kloka frågor Arne.
    Se nu till att Grevinnan ofta håller sig borta från dig, så att du inte behöver slita tarmarna ur dig för en skitlön, för då bussar jag Steffe på henne,

    Holger Fall

    SvaraRadera
  6. Arne här!!!! Pssst, hon är på verandan och sörplar sitt evinnerliga kaffet från Fortune & Masion, pyttsan så fin hon är tror hon......Bra Holger att ni fixar det här med monumentet, själv kan jag hjälpa till om det behövs, jag är en installator av den högre klassen, och jag har en platt sten och den skulle kunna passa till en platt Steffe......Nej nu rör hon på sig därute ,hon skulle bli galen om hon visste att jag rör denna manick, vi hörs vidare hälsar Arne

    SvaraRadera
  7. Arne här!!!! Pssst, hon är på verandan och sörplar sitt evinnerliga kaffet från Fortune & Masion, pyttsan så fin hon är tror hon......Bra Holger att ni fixar det här med monumentet, själv kan jag hjälpa till om det behövs, jag är en installator av den högre klassen, och jag har en platt sten och den skulle kunna passa till en platt Steffe......Nej nu rör hon på sig därute ,hon skulle bli galen om hon visste att jag rör denna manick, vi hörs vidare hälsar Arne

    SvaraRadera
  8. Perfekt Arne!!! Jag håller 2 spänn på dig. Jag har snackat med Ture, och han blev eld och lågor då han fick höra att du är en instillatör som DESSUTOM är lycklig ägare till en platt sten. Den kommer väl till pass. Frågan är bara hur ni ska kunna snacka ihop er. Är det lämpligt om han så att säga, tittar in till dig, eller har du möjligheter till att ta en tjänstledig dag. Nu vet ju inte jag var du huserar, men det måste ju kunna ordna sig på något vis. Du kan ju kanske plötsligt behöva besöka någon släkting eller så.

    Vi här i klubben ser ljust på framtiden vad gäller stoden. Jag kan knappt bärga med inför mötet med Steffe, då han ska fejsa sig själv så som en ståtlig, visserligen en platt sådan, staty. Vi tänkte placera honom utanför fabriken.

    See yuo later aligator,

    Holger

    SvaraRadera