Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 6 september 2017

Jag har varit med Allan till Gran Canaria....


Nu är det jag själv, Grevinnan som sitter vid spakarna igen vid denna blogg. Min gode vän Svea Loften, den gamla agitatorn har fått lånat den medan jag varit på resa.

Allan Ollonberg blev ju helt spritt språngande galen, crazy, helt crazy då han insåg att hans nyfunna kärlek Gärdis var en psykopat de la grande, och var försöksutskriven , och hon hann bara vara ute ett par dygn innan hon slog klorna i Allan, han som trängtat efter kärlek ömhet och närhet sedan hans älskade Ruth gick hädan.
Allan var ju klaaaar till att gifta sig, och hade inte jag anat ugglor i mossen hade det kanske inträffat, och han hade stått där utblottad...

Nu så lyckades jag med fler att avstyra detta och Gärdis är återbördad till hospitalet igen, men vad skulle jag göra med stackars Allan, inte ville jag åka med honom till Turkiet där det lockas med billiga priser och gott om plats på hotellen, nej jag flög ner till Las Palmas och så hyrde jag in Allan och mig själv på Svenska kyrkans lilla hem för svenskar i utlandet, en liten finca som de flesta svenskar inte känner till, medvetet val hos kyrkan, men Allan och Ruthan hade ju en våning tidigare och var delaktiga i Kyrkans arbete och sociala sammanhang.

Nu passade det ju bra att det blev lite payback till Allan och han kände sig rätt hemma och blev glad över all hjälp han fick av personal och andra svenskar som bor där.

Så nu har jag överlämnat honom till personalen och själv skall jag be sönerna komma hem och hjälpa mig med Ollonberga för där behöver det ju investeras och renoveras innan Allan kan sälja eller återvända hem. Inget är gjort på gården sedan de flyttade in som nygifta, och det är mer än sextio år sedan.
Allan vill att jag tar hand om allt praktiskt och räkenskaper, och jag tänker vidarebefordra detta till sönerna och min kära advokat.

Så jag har inte legat på latsidan som ni kanske trott?
Nu blir det ordning och reda igen, ikväll väntar jag besök från stan, Alex kommer över så jag får veta vad som hänt i kändisvärlden under tiden jag slitit på ön.
Arne skall göra laxpiroger och Toivo en liten Kräftpaj, så skall vi sitta där och smörja oss med skvaller och skumpa hälsar Grevinnan

2 kommentarer:

  1. Hur kan denne förtjusande unge man vid namn Alexander, Alex till vardags hinna delta i så många events undrar jag, allt har han sett allt har han hört, och allt vet han om, skaller, tragedier, vem som super mest, vilka som knarkar mest i stadens socité, hur hinner han och samtidigt vara så vänlig att hinna umgås lite då och då med petit moi???????? Vi åt kräftpaj och snapsade under flera timmar, och nu vet jag massor av saker som ingen annan vet hälsar er en nöjd Grevinna

    SvaraRadera
  2. Käära Honorine. Till en början vilja jag medelst emfas vilja påpeka, att VAD vore väl den arme Herr Ollonberg utan ditt så pass nitiska stöd????? Det voro väl en attans tur att du med det så pass blotta ögat SAMT hörseln kunna avse, att denna Gärdis ej äro något annat än en tvättäkta psykopat!!!!!!!

    Nu kunna således Herr Allan kunna avsitta där uppå detta så pass välkända Las Palmas förutan både Gärdis samt en boja uti form av en vigselring. Ja, för att ej förglömma att han ävenledes fortfar att vara lyckerlig innehavare till detta orenoverade gods.

    Det voro ju idealt om dina tvenne glopar vilja omhändertaga detta ansvarsfulla ämbete de nu skola axla, så att detta palats ånyo kunna nyttjas, för att eventuellt avyttras till en hågad spekulant.

    Att du bara tyar, Käära Honorine, att nedersitta för att däruppå avlyssna Herr Alex redovisningar om ALLT som röra sig uti den så kallade "kända" världen??? Vad kunna detta gagna eder där uppå det så anrika Hornberga Säteri,
    kunna det förfrågas här uti mina trakter,
    Ruban

    SvaraRadera