Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 8 september 2017

Övningen Aurora skall passera Hornberga!!!!!

Jag visste inte någonting om detta förrän jag genom ICA handlarn fick höra att den jättestora militärövningen ska ske här i Hornberga, Eller de kommer att passera iallafall, med cyklar, mopeder, lastbilar, kustjägare kommer att bära sina små båtar över åkrar och ängar, hur kommer det att se ut efteråt?
Tänk om de förstör mina marker, och min skog? Jag är mycket upprörd och skall  faxa regementschefen  snarast.
Vi kommer att protestera mangrant, och nere vid ICA skall demonstrationen bli av på lördag förmiddag kl 10-16 så jag uppmanar alla Hornbergabor och andra att komma dit, Arne och Toivo bjuder på korv med bröd, Kyrkans damkör kommer att sjunga vid två tillfällen och Nisse i bryne kör runt med sin gamla volvoskåpbil och delar ut godis till alla barn!!!!

Kom snälla, och meddela alla ni känner, för vi vill inte ha våra grödor förstörda av militären hälsar Grevinnan

2 kommentarer:

  1. Du menar väl ändå inte att de ska traska över dina marker med såväl fötter som med stridsvagnar? Jag skall genast tal med Herr Styren som är befälhavare och som jag hyser ett gott öga till, för bövelen inte ska det få gå till så. Spring gärna var ni vill men respektera Hornberga med omnejd hälsar Eugen von Trindeborg

    SvaraRadera
  2. Käära nödställda Honorine. Här innehaver minsann redan hjälp biståtst dig, uti form av en viss Själve Översten.
    Han innehaver all ren vidtagit drastiska åtgärder itu form av ypperligt naturvännerliga skodon. Detta haver till följs, att icke ett grässtrå uppkommer att nedertrampas. Ej heller skola dessa beväringar åsamka varken dina eller andras ägor någon större skada. Sålunda kunna du medelst välbehag beskåda Nisse uti Bryne, då han avgiver de små telningarne godis.
    Nu avkunna jag ju per automatik få en gnutta avsmak uti gommen, då jag avhör detta, att en man skola giva barn godis, men det finnas törhända ävenledes "rara" gossar som icke innehava avskyvärda åsikter. Men som utsagts. Avhåll ett öga på detta uti alla fall,
    hälsar dig dels Själve, som inom parentes sagt, äro liknöjd med dessa skor som skola tassas omkring med uti dina nejder, samt naturlemente,
    Ruban

    SvaraRadera