Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 18 september 2017

Varför är många så tjuvaktiga idag?

Tjuvaktiga skator har jag hört talas om, men nuförtiden så stjäl folk och fä allt de kommer över och allt som sitter löst....

HUr trött blir man inte på detta fenomen som Sverige har drabbats alltmer av de senaste fem-tio åren????
När upphörde kunskapen att man inte tar andras saker?

Själv uppsökte jag min hudterapeut idag på Öfre Östermalm för att renovera mitt ansikte.

Jag såg då inne i hennes lokal att flera stora skyltar var uppsatta att rummet var kameraövervakat...
Det var något nytt för mig?
Jag vet när hon var tvungen att hålla dörren låst till kliniken , det kan vara tre år sedan, då de börjat dyka upp människor  inne i affären, medan hudterapeuterna satt i andra rum och arbetade. Snabbt som ögat stal folk och fä de dyra cremer och smink av bästa kvalite som fanns därinne...

Då låstes dörren och man måste ringa på för att sedan invänta att någon öppnar.

Nu berättade hon att hennes kunder stjäl dessa dyra produkter så fort de lämnas ensamma en kort stund, hennes kunder???? Fattar ni medmänniskor, jag höll på att ramla ur behandlingsbädden, jodå de bokar tid och får sin behandling och vips så plockar de till sig dyrbara ansiktsprodukter , och nu finns kameraövervakning inne i butiken för att svinnet ska upphöra.

Skönhetsbehandlingar  tas nog mest av kvinnor i varierande åldrar, så kvinnor är inte bättre än män i något avseende vill jag poängtera!

Att anmäla stölderna tar bara så lång tid då sådant inte polisen har tid med idag, så det är fritt fram för dessa kvinnor att fortsätta stjäla allt de vill ha, hur i helsike är dessa kvinnor funtade, att kunna boka tid, få behandling, stjäla produkter, boka tid igen, återkomma och se personalen i ögonen, och så stjäla igen. Fy fanken så ruttna ni är som gör det, ni har fostrat egna barn,eller så är ni  unga och har inte fått lära er genom era föräldrar att inte stjäla då föräldern själv stjäl idag.

Och så ser man er på stan, så fina och välklädda och ansiktbehandlade med bästa resultat, och så är ni endast små lortar, stöldlortar, skäms på er om ni vet vad det betyder, hoppas ni får era straff någon gång hälsar en förbannad Grevinna

1 kommentar:

  1. Tyvärr måste det enkla svaret på din fråga vara, att det är INGEN som bryr sig längre. Det skall grövre saker till innan något görs. Sedan kan det sitta hur många bevakningskameror som helst uppsatta. Det enda goda med det, skulle väl i sådana fall handla om försäkringspengar.

    I egenskap av att vara en så kallad Anglofil, tycker jag att bevakningskameror är alldeles utmärkta, om man som Engelsmännen genast gör slag i saken och haffar vederbörande per omgående.

    Här i Sverige verkar de enkom komma till pass då det gäller trafiköverträdelser i form av fortkörning och dylikt. Visst är det bra, MEN det skulle ju inte sitta i vägen om det togs en och annan stor- och småtjuv.

    Vad gäller din kosmetolog, så kan man ju undra om hon äger laglig rätt att konfrontera sagde tjuv då personen i fråga nästa gång lägger sig på divanen, för att låta sig skönhetsbehandlas, medan hon/han väntar på att behandlaren ska gå ut ur rummet en minut, så att kunden åter igen kan tanka upp ett par svindyra burkar skönhetskrämer.

    Jag säger som du. Fy FAAAAAA...... för sådana personer.
    Om jag vore som din terapeut, så skulle jag låta den personen få se filmen medan jag gick undan för att "göra" något. DET om något skulle vara intressant att få se hur den personen försöker att ta sig ur DEN knipan.

    Pippi Långstrump

    SvaraRadera