Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 15 december 2017

Agnes Argh Kolin i Sundet samt jag själv ska hålla möte där stadgar skall skrivas in

Agnes Argh det är en kvinna som ingen kan undkomma, är hon arg så visar hon det! Vi har nyligen mötts och tillsammans med Kolin i Sundet, ja han den gamle mannen med ekan, han som alltid sitter och pimplar nere id Sundet, jo det är sant, året om alltså!!!!!!

Visst är han eljest , men det är alla i den byn, ni vet ju Britta med Julgransfoten, Nisse i Bryne och hon nästan advokat Fru Schitén.

Det är en mängd med liknande figurer här på landet, tur att vi i Hornberga håller ihop då det blåser, Utbölingarna vill man ha på en arms avstånd, säger vi här på gården, eller det är väl mest Toivo som tjatar om det,

Agnes ja, hon vill nu att vi tre tillsammans gör en del nya lagparagrafer, hennes idé är av högsta kvalité så jag kommer inte av säga nej i något avseende, inte heller Kolin.

Agnes kommer även att kandidera till Utrikesposten om det blir aktuellt, hon kan tala såväl Engelska Tyska samt Samiska utan att det behöver kosta våra skattebetalare extra , som vissa andra mer outbildade gubbar måste ha hjälp med??????
Hör och häpna, vi har i vårt land valt in människor i regeringen som inte kan tala Engelska??????????????????  Jo det är visst sant enligt säkra källor, skämskudde fram, men det kommer att bli slut på detta nu när Agnes Argh ska ta över rodret i den Svenska Valrörelsen, med Kolin som sidekick. Jag kommer att ha en betydligt mindre framträdande roll, jag skall bara hålla i Kolins pimpelspö för att kunna dra slutsatser varthän valvinden blåser!!!!

Det kommer att bli ett intressant möte på Kringlan i eftermiddag, och så säger vi: skjuts in i ugnen mot ett rejält uppfriskande VALÅR 2018

Valhälsningar från Agnes Argh , Kolin i Sundet och Grevinnan Honorine

7 kommentarer:

  1. Hej Kolin och Honorine. Jag vill bara tala om, att jag kommer till mötet VÄL förberedd. Jag har låtit trycka upp ett otal stenciler med det stadgar som ni antagit. Dessa flyers har jag givit i uppdrag till ett otal unga grabbar. De skall nu sprida dem över hela länet. Jag har tagit deras namn samt adresser, så att jag har koll på de villkor jag ställt. Det är på det viset, att de kommer att få varsin presentcheck som finnes att hämtas på närmaste ICA butik. Den summan som står angiven på checken, kan de BARA få ut i form av matvaror. Dessa skall sedan tillagas av gossarna själva, för att sedan servera HELA deras familjer en anständig trerätters meny. Jag anser att de INTE kan ta skada av att inte bara sitta vid matbordet med kniv och gaffel i högsta hugg, för att surmulet gnälla fram en middag som passar dem. På så sätt kan de få se hur det är då (oftast mor i huset) ska serva alla de olika rätterna som passar läckergommarna just DEN dagen.

    Det var bra att du tog upp det där med att jag även talar Samiska, för då behöver inte det folket undantagas i ett särskilt program på TV:n. Då kan de med all rätt få beblanda sig med både Kreti OCH Pleti, om jag säger så.

    Jag måste också få passa på att ge dig en stor eloge, då du erbjuder dig att passa Kolins spö då han är på möte. En sådan kvinna är det minsann ruter i. Det gillar en person som Agnes. Det vill säga jag.

    Mitt bakbord är nu överfyllt av chackrutor, drömmar, klenäter och en hel drös av sådana jag inte vet namnet på, men jag hugger till med Farfars Pigor eller något i den stilen som skall tas med till mötet.

    See you later alligator

    Agnes Argh

    SvaraRadera
  2. Men vad i hela friden ser jag då jag precis stannat min Ferrari vid Kringlan på Karlavägen 44 så står det minst 100 personer utanför och köar, nu blir det snurr på debatten vill jag lova, men hoppas i Jesu namn att kakorna räcker, Farfarspigorna , låt dem stanna kvar i burken som en sista slängainkakor, då jag gärna vill provsmaka en eller två först, har aldrig hört talas om dem innan. Kolin är lite sen, han kommer med snälltåget från Åkers Styckebruk i Sörmland. Jag ställer Arne och Toivo i dörren så de får hålla lite ordning på folkhopen, see you soon Agnes hälsar HS

    SvaraRadera
  3. Det är bra att det är ordning på torpet, Honorine. Då Arne och Toivo huserar som vakter blir det bara finemang.

    Jag håller undan Farfarspigorna i bagageluckan i min gamla trotjänare vid namn Opel Kapitän.

    Ja Herre Min Je, så denne Kolin får fara långväga. Ända från Åkers Styckebruk. Jo jag tackar jag. Då kan jag genast förstå att han är en hyvens man.

    Låt nu dina smaklökar hejda sig inför stunden då du ska få smaka på Farfarspigorna. De är ena riktiga delikatesser kan jag lova.

    Själv ska jag ladda med ett antal Emser, så att strupen är klar och tydlig då jag ska hålla mitt lilla anförande.
    Bist weiter

    Agnes Argh

    SvaraRadera
  4. Snälla Fru Argh, det behövs nog ännu mera kakor, vi är uppe i trehundrafyrtioåtta personer som högljutt står och trampar utanför, var ska vi få plats med alla, ska vi ta det i omgångar tycker du? Slussa in ett hundratal åt gången? Det känns redan som en seger då så många ansluter sig och vill dela våra nya lagförslag och andra ändringar i lagboken. du sitter säker på utrikesministerplatsen i september Agnes, helt säker, du krossar ditt motstånd. Hoppla nu dök Kolin upp också, (men va tusan har han pimpelspöt med sig it till Öfre Östermalm)vi får tala med honom senare, stanna för en sekund till på Sturegatan och köp en kartong med Oreokex, som reserv bara hojtar HS

    SvaraRadera
  5. Bästa arrangörskan av det här evenemanget. Jag har redan införskaffat 82 paket Digestivekex (kan komma till pass för de med något känsligare magar), 23 paket Oreokex samt ett större parti Mariekex. Om inte det skulle räcka, får jag väl vänligt men bestämt, tala om för oratoriet att detta möte inte enbart går ut på att proppa munnarna fulla med diverse kex SAMT Farfarspigor.

    Så orolig jag blir då Kolin kom dragandes med hans pimpelspö. Tänk om ett drag skulle fastna i någons mans tupè. Jag bara fasar inför den tanken.

    Så du tror att jag kan övertaga posten som utrikesminister? Det både gläder och stärker mig ända in i själen, för jag har stor lust till att tala om för klientelet där på kansliet, att jag har HELT klart för mig hur en slipsten ska dras. Särskilt nu då den helt rubbats ur sitt utgångsläge.

    Jag börjar närma mig portalen till evenemanget. Visst tusingen har grabbarna jobbat bra då de delat ut de stipulerade antalet flyers jag givit dem.
    Nu kan jag se dig, så det är bara till att hoppa in i bilen, så far vi i ilfart och befriar Kolin från pimpelspöt.

    Agnes Argh

    SvaraRadera
  6. Detta har ju slagit ut mer än vad vi någonsin kunnat hoppas på, kakorna är slut, och visst var det väl en god idé av Toivo att hälla lite av hans goda sanningsserum i degen?
    Vi har nu alla trumf på handen och kan bara invänta 2018 med att gnugga våra händer och tänka framåt, hej där Fru Statsminister Argh

    SvaraRadera
  7. Men nu skall vi väl inte vara sådana..... tihi. Ja, nu vill väl JAG inte sitta här och gnugga mina handsingar av lycka och välbehag, men.......

    Jag håller med dig Honorine. DÄR har du allt fångat in en äkta pärla i form av denne Toivo. Synd bara att jag råkade höra att han nös till vid ett tillfälle, men man kan ju inte få allt. Där kunde jag höra med mina EGNA öron, att lyckan inte bistod sagde man just i detta nysögonblick.

    Sanningen att säga Honorine, så tror jag nog i alla fall att vi kan ta ut segern i förskott. Du vet ju, att då JAG sitter på DEN posten, skall du naturligtvis inte gå lottlös omkring. Väldigt ofta nu och då, kan det trilla in en "liten" dusör på ditt konto. Jag vet ju likaväl som DU, att sagda konto sällan är välfyllt, så det kan vara bra att tanka på det. Speciellt om du ärnar dig till att övernatta på ett hotell lite längre nedåt landet.

    GUTÅÅÅÅÅR Honorine, Kolin och den så förkylde Toivo. Nu kan vi snacka om att vi gjort ett bra jobb.

    Agnes Argh

    SvaraRadera