Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 11 december 2017

Alternativ Nobelfest gick av stapeln med buller och bång

Nu ska jag inte ta i , men vilken fest det anordnades på Rosenqranska gården  på Yttre Djurgården i Stockholm.
Dame Greta tyckte att det behövdes ett party efter det eländiga misshällsamheter som vi haft med Nobelakademin. Alla snor av alla, men mest så kommer de ha dragit sig vid näsan hoppas vi.

Vi samlades på Plattan vid Sergels Torg och därifrån  marscherade vi i en lång parad Kungsgatan fram till Nybroplan där spårvagnen stod och väntade med kaffebordet dukat, och under samstämmig sång rasslade vi iväg mot Rosenqranska där Greta stod på trappan och smällde smällare i en rasande fart. Det glödde och small och vi rumlade in i hennes underbara hus, där kvällen fortsatte med helstekt gris med pommes frites och coca cola , senare dansades de hejvilt  natten lång, och jag blev aningens förtjust i den Ryske konsuln som var med för första gången sedan han installerades , en charmig man med det grå håret i en lång kraftfull hästsvans med svart sammetsrosett nonchalant knuten i hårsvansen. Jag ryser bara jag tänker på honom!!!!!!!! Fortsättning följer.......

5 kommentarer:

  1. Jag vill bara få mitt sagt, vad gäller detta osmakliga kaffedrickandet i en simpel spårvagn. Ska de va nåt,
    undrar
    My ginger Little Anna

    SvaraRadera
  2. Skulle de va nåt att äta helstekt gris och pommes då tycker du, Att skölja ner med coca cola, de verkar ju sjukt!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Men Kääääära Honorine!!!!! Jag tror att jag avnärmar mig en liten fapör, då jag nu avhöra en spirande romans, direkt utur hästens mun!!! Äro det till att vara betuttad uti en Russisk konsul bevars????? Skola vi ni avdraga denna gamla vev ånyå??????
    Vad avhlälpa nu detta, att slik en personage innehaver en tottosvans omgärdad av ett sammetsband????? Om det nu äro så att du förfaller för slika ting, kunna du snabbt avhjälpa detta medelst ett , eller varföre icke ett flertal band uti detta material, kring den så pass rara lilla bortklemade tonårstotton du innehava uppå dina rikerliga ägor.
    Jag kunna icke fördraga då du, en kanske icke just vacker dag, men trots allt en dag, avsitta där uti ett gemak, för att däruppå avtorka dina så pass ledsna tårar, då den tofsbeprydde mannen avsäga sig detta romansierande, ty detta söndervärka mitt bröst, skola du författa.

    Härmed vilja jag påpassa att utsäga, att jag EJ missunnar dig en ynka liten Ryss till konsul.

    Hur som innehaver kunna jag författa, att ni bevistade en gemyterlig Nobelfest, även om den var något sär,
    hälsar dig,
    Ruban, som för dagen äro icke mindre än galoschbeklädd då det slaskar så förbålt på mina ägor

    SvaraRadera
  4. Jag kan bara hålla med dig, som skriver att det verkar vara sjukt att sitta där på en Nobelfest och hinka Coola tillsammans med något så simpels som pommes och denna helstekta gris. Jag kan få en slags bitter känsla av att ni varit på en tvättäkta grisfest, om man då bortser från den simpla Coolan.
    Du får ursäkta, men det känns en aning naivt det hela.

    My ginger ittle Anna

    SvaraRadera
  5. Äsch, han svarar inte på mina SMS, han kan ta sin hästsvans och galoppera iväg hälsar HS

    SvaraRadera