Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 17 december 2017

Pssst!!!!!! Vet ni att Göte Lejon är i stan, jag får goosebump !!!!!!!

Jag Honorine har fått reda på det nu i denna sekund, och jag bara knäcker mig som de säger i Halland, jag spricker och måste nu pysa om denna stora händelse i Sverige idag.....
Alex skickade mig ett FAX vid 04. 30 tiden och berättade denna nyhet, Han hade fått det från säker källa på Richecoffehouse, där han spenderar oerhört mycket tid!

Göte Lejon, mannen som kan gå på vattnet och samtidigt tugga på en banan, jag har aldrig varit med om något liknande, visst har jag läst om rekord efter rekord han slagit i Guiness Rekordbok, men att han är här i Sverige just nu, jag saknar ord.......
Jag har bett Vaktmästaren i Hornberga kyrka slå på stora klockspelet nu vid 09.00, och sedan läsa upp en bulletin nere vid ICA där alla som kan och vill får höra den stora nyheten.


Arne är redan nere på parkeringsplatsen på ICA och har tagit plats med traktorn då han samtidigt ska köra hem lite björkved inför stundande helger.
Vad ska vi göra för att hedra Göte? Starta en insamling, njae, han är ju redan rik som ett gnu, så förära honom hedersmedlemsskap i Hornberga  Kör? Kanske för simpelt?

Jag vill att ni alla kommer in med förslag som kan diskuteras på ICA efter lunch idag.
Nu hoppas jag att Agnes Argh ställer upp med förslag, och jag skall telefonera Kolin i Sundet, den mannen som är så pass gammal i sinnet borde väl kunna komma på något som skulle ge Göte lite extra glans?
Ett pimpelspö i rent guld? njae, lite B eller?

Ställ upp, hjälp till, kom med förslag , för alla vill vi väl hylla Göte Lejon när han äntligen äntrat den svenska decembermarken eller hur?
HS
En liten instillation kanske att sätta på kavajslaget , designad av allas vår Arne, vad tycker ni??????

5 kommentarer:

  1. Äta banan, va f-n e de frågan om? Är det ett skämt eller va? Vem som helst kan väl äta en banan och ha fötterna i baljan? Jädrigt dåligt skämt anser jag Gustav Hellmark Matfors 5 i Såtile kommun

    SvaraRadera
  2. Bäste Herr Hellmark. Jag blir djupt bekymrad då Ni tror att detta är ett skämt? Har någonsin NÅGOT som skrivits i detta forum varit någonting annat än på skämt? Tänk efter nu Gustav Hellmark i Såtile kommun. Best wishes from Us in Hornberga/ HS

    SvaraRadera
  3. Hellmark här, ja ni har en förmåga att vända på alla stenar, det gör ni bra, men visst ljuger ni förbaskat mycket också? Såtile Kommun den 18 december 2017

    SvaraRadera
  4. Vad tröööööööött jag BLIIIIIIIR på dig Herr Hallmak i Såtile kommun (vad nu själva kommunen har med detta att göra).

    Skaffa dig ett liv för tusan och låt nu Göte Lejon lugnt få traska där på vattenytan, medan han makligt tuggar i sig den där bananen. Det fattar väl alla som har fått ett huvud som inte BARA är till för att sätta mössan på, att karlen för fanken blir hungrig. Det går ju åt en helsikes massa energi då det skall balanseras där på vätan.

    Det är väl solklart att Göte skall premieras för detta. Och du Hallmark mm. Håll dig där inom kommunen. Lyd ett gått råd. FÖRSÖK att hålla inne med den där Kungliga avundsjukan, så skall du snart bli varse, att livet kan bli bra mycket behagligare.

    Vad gäller priset som Göte Lejon skall begåvas med, så skulle jag kunna tänka mig att vi alla går tillsammans för att sala ihop till en lite längre resa, så som till, tja varför inte till Genesarets sjö??? Där lär ju fler än han traskat omkring på vattenytan. DET om något kunde väl bli en årlig attraktion för en stor del av världen.

    Agnes Argh

    SvaraRadera
  5. Du är ett geni Agnes Det är det enda riktiga valet av present för en sån som han, ja för Göte alltså. Ska vi chartra en resa, och stötta honom , vi kan väl iallafall bära bananstockarna till han ära, genialt Agnes!!!!!!

    SvaraRadera