Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 15 december 2017

Vad gör de som inget har att göra? Jo, de spelar "teater"!

Jo, det vet jag då jag studerat detta ämne på Doktorandnivå under fem år i Dublin. Visserligen är det några år sedan dess men its the same same hela tiden.....................

Jo, man kan alltid skriva om sina symptom och inbillade sjukdomar, det ger likes, för er som vill ha ömkande kramizar. En förkylning kan ge upp till etthundra likes och Krya på dig kramizar. Då räcker det med att du har hostat en gång och försökt att snyta dig  utan resultat, men du känner efter i pannan och den är het, tänderna skallrar i munnen, benen skakar, frossar slår till, pannan värker, halsen skriker av smärta, och andningen är påtagligt försämrad, det är långa andningsuppehåll, du skriver till det sista tillägget i ditt testamente, lägger dig fint tillrätta i sängen med rena underkläder, täcket sträckt, knäpper händerna och tar en selfie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vips så är du ute på media och sorgelikes börjar flöda över ditt instagram, du syns, du finns, du är och ja vad händer då?

Vipselivips så är du på benen igen, pigg och kry, till nästa sjukanfall!

Jag tycker det är så fantastiskt att några människor som inte har mycket att göra i sina liv vill spela teater i lönndom, jag har ett hett tips till er alla!
Låt de sjuka vara sjuka, och ni som älskar drama, gå en teaterkurs, det finns för amatörer på många ställen i vårt land.
Jag lovar , det finns massor av andra gestaltningar att göra, man kan spela glad, god och rolig, bara ett exempel, det finns massor av andra karaktärer att spela, för att bara spela "sjuk" verkar lätt enfaldigt hälsar er Teaterdirektören HS

9 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag är lycklig ägare till en liten minimalistisk teater där vi gärna tar in erfarna amatörer, hör av er till Jinger Kanderson AB

    SvaraRadera
  3. Kostar det nåt, då jag har dåligt ställt? Maja i Myrbo

    SvaraRadera
  4. Hejsan Maja! Vi i vårt företag vi tar från de rika och ger till de fattiga, så är du mindre bemedlad får du gratis, har du bankkonto i Sparbanken så får du bekosta utbildningen själv, men det tror jag nog att du är införstådd med? Man får inte heller kört bil spritpåverkad eller ha prickar i protokollet. Sök redan idag, vi tar in en drös med människor nu i januari för att hjälpa herr Stövlen att hålla arbetslöshetssiffrorna nere, det är lite valtaktik oss emellan, men va då, va gör man inte för och hjälpa till glada hälsningar från Jinger Kanderson AB

    SvaraRadera
  5. Ursäkta teaterdirektören, men VAD ger dig rätt till att råda en STACKARS ömklig liten varelse som NÄSTAN ligger för döden, att säga att hen ska utvidga sina talanger genom att spela en helt annan roll som omväxling???????!!!!!

    Du tror väl inte i din enfald, att denna arma krake är något så fult som en Narkisist????? Att bara ha mage till att missunna denna sköra lilla varelse, som ständig råkar ut för nysningar och diverse obehagliga saker, att variera sina vapörer!!!! Ta bara en sådan sak som att ibland hosta till. Skulle DU, om du är riktigt ärlig, vilja ha det så?
    Nej, fram för ännu fler kramizar då någon lider så stor nöd!!!

    Komedia del Arte

    SvaraRadera
  6. DEt har jag inte tänkt på, att de är små sköra personer som man inte kan begära något annat av. OK jag förstår, självfallet skall ingen behöva spela teater på någon annans scen då de är så fabulösa att spela på sin egen. Jag ville bara väl, men jag förstår. KRAMIZAR i mängder

    SvaraRadera
  7. INTAGNINGSSTOPP! Vi vill bara påpeka att intagningen till teaterskolan är stängd nu.
    Med vänlig hälsning Jinger Kanderson AB

    SvaraRadera
  8. Då så. Då kan jag med lugnt samvete tillåta diverse hostare och nysare få göra det när så behagar. Då kan de fortfarande överösas med styrkekramizar en masse.

    Komedia del Arte

    SvaraRadera
  9. Styrkekramizar till dig Komedia del Arte , och hostar du till så får du ett par Kryapådigkramizar också!!!!

    SvaraRadera