Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 18 december 2017

Vet ni vad?

Jo, alldeles nyss kommer Toivo inspringande från gårdsplanen där han monterat upp årets julgran, han såg på mig med uppspärrade ögon, munnen halvt öppen, jag trodde först det hänt en olycka, att han sågat eller huggit sig någonstans, men jag såg icke en droppe blod......

- Vad är det Toivo? Har du sett Lucifer?
_ nej nej nej goa frun, jag nös en gång, och sen hosta jag två host, och jag undrar nu om jag är sjuk på riktigt eller är det para en allvarlig förkylning, måste jag gå i förtida pension, eller lägga mig ner och bara yra , vad gör man då man nyst och hostat en gång frun, är det farligt, ska jag" perätta" för alla på Facebook att jag är jättedålig?

- jaja du Toivo, du läser nog för mycket "sit "på Facebook du. Nej, det är ganska naturligt att man under vinterhalvåret kan bli förkyld, men om du vill känna dig riktigt bekräftad , så skicka en ingående beskrivning av ditt sjukdomstillstånd på Facebook, så lovar jag att ge dig styrkekramizar , dont worry, du finns Toivo, du behöver inte vara orolig, jag ser dig, du har nyst en gång, och du har hostat två gånger, KRAMIZAR i massor Toivo, såja nu kan du väl gå ut och fortsätta att sätta upp belysningen i granen är du så snäll!

2 kommentarer:

  1. Tack snälla frun för din kramizzz hälsar Toivo Haaanpäääää

    SvaraRadera
  2. Käära Honorine. Du har väl an avhört den nu så pass omtalade "Jättebabyssjukan". Det äro troligen den han utråkat inför. Avgiv honom ett redigt glas Gywein, en gosenalle samt en oänderligt stor säck med sympati, så skola du strax avse att han påkryar sig.

    Vad uti alla sina dagar äro nu detta för slags påfund, det där med styrkekramar?? Sker detta på den däringa Facebook???? Tacka bövelen för att man kunna avgöra slika oänderliga slentrianmässiga "famntag" uti själva zyberrymden, ty då tarvas ju inga fysiska slika. Kunna dessa verkerligen avhjälpa en simpel vinterförkylning,
    undras det storögt här uppå Rubinsteinska,
    Ruban

    SvaraRadera