Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 23 december 2017

Nu börjar vi!!!!! Syltor och korvar , laxbitar skall stoppas i munnar såväl som ut och in i våra kylskåp, tills vi vomerar på det.....

Hornberga säteri har i år för första gången dragit ner på alla onödiga utgifter och här finns inga julklappar, ingen julmat!
Vi tycker inte att det är läge för att fira iår, det har varit ett år som vi fort vill lägga bakom oss, och så ser vi framåt, mot ett fantastiskt 2018, vad tror ni om det?


Jag vill endast ha tystnad, lugn, ro, frid och så gärna en meter snö, det är allt.

Jag låter alla andra stå för att åka fram och åter till släkt och vänner, äta likadan mat, byta julklappar som ingen vill ha, och som ingen hade råd att inhandla egentligen, och det brukar ofta sluta med tandagnisslan, gråt, besvikelse, fylleri och bråk, barnen är rädda vilket kommer att följa dem under livet och i vuxen ålder behöver de gå i terapi för att förstå varför de hatar alla dessa högtider där vuxna tror att de skall drickas sprit , redas ut gamla problem och i värsta fall börja slåss-

Toivo och Arne har rest bort för att fira med sina familjer i Kokkola respektive Mönsterås.
Sönerna har sina föräldrar!!!!!!!
Och jag har bara mig själv att bry mig om på denna dag, nu ska jag ge mig ut på en härlig långritt, sedan blir det Skansen som jag hoppas är ganska folktomt idag, så jag och djuren kan önska varandra en riktigt GOD JUL!
God Jul till er alla från HS

4 kommentarer:

  1. God Jul i stugan hälsar Nisse i Bryne och Britta med Julgransfoten. Vi börja fira redan igår lite grann med nåra öl och en liten pava Skåne akvavit, ja en sillburk hitta Britta också i skafferit, så tog ja fram cittran och börja spela Stilla natt och Britta stampa takten med foten och storgrät, men de gör hon alltid när hon börjar fyllna till, kom hit om du vill kära Honorine , och så bjuder jag på en sillsvans och en sup!

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma, men Nisse och Britta, ta er lite samman är ni så snälla, jag önskar er frid denna jul, och jag håller mig i Seglora kyrka på Skansen hela denna dag hälsar er HS

    SvaraRadera
  3. Nä men vad e de nu då, så jäkla fisförnämt de blivit hos dig då, skit på dej! Nu sjunger Britta : "Det stod en gumma på Kornhamnstorg, på Kornhamnstorg", de missar du nu Grevinnan

    SvaraRadera
  4. Tack Gode Guuud, Käära Honorine, att du icke innehade för avsikt att bevista denne Nisse uti Bryne, samt hans Britta med sin paranta julgransfot!!!!!!!
    Dessa sillsvansar med ett antal förrädiska supar kunna ej locka en slik personage som du, som innehaver stil på min ära.

    Jag betror att du innehade det betyderligt mer njutsamt uti denna Seglora Kyrka.

    Att ni avsparat på denna så uttjatade julemat, kunna jag enkom gratulera eder till. Det voro ävenledes superbt att du ivägskickade dessa hjon till respektive föräldrarhem, så att deras ömma mödrar kunna avtala ett sanningens ord vad gälla denna så kolsvarta asfalt.

    Här uppå Rubinsteinska haver vi det enkom fridefullt. Vi haver just avätit en alldeles lagom portion med rotmos samt den så obligatoriska fläskläggen. Den voro enkom mumma för gomerne.

    Lilla Rara Svala haver paraderat framför mig, Själve Översten samt naturlemente Camina, uti en fager hattparad. Dessa tingestar innehaver hon ihopknåpat med hennes så nätta fingrar.

    Framåt kvällskvisten ärnade sig Fransicus Öglán åt vårt håll, för att tillsammans med oss utspela en stilla Frippe.

    I och med dessa rader, Käära Honorine, vilja vi alla här uppå Rubinsteinska utsäga Goder Jul,
    Ruban

    SvaraRadera