Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 11 februari 2012

Alla hjärtans dag närmar sig med stormsteg..............

Den 14februari, Alla hjärtans dag, som vi alltid har firat hemma hos oss, sedan den tiden då salig farbror Amadeus Stiermspetz d.ä tog båten över till Amerika, infaller ju snart. I min iver inför resan har jag glömt bort denna kära tradition, förlåt mig salig Amadeus!!!!
Ett litet samkväm kommer det bara att hinnas med iår, då resan går av stapeln den 15februari, taxi redan beställd till Bromma airport för avgång 11,20 mot första anhalten Paris.

Nåväl, den dagen.......

Nu är det alla hjärtans dag som skall inplaneras, jag ringer Prosten Kosken Lennartsen, och bjuder honom och frun. Ollonbergarna naturellemente! Körmedlemmerna, samt Vita Kryssets kommité, dvs, de fem damerna i ortens egen lilla "Adelskalender".
Men så trevligt detta skall bli känner jag nu. Ja, Rubina och Översten också, om hon anser sig ha tid med en utflykt? Hon har packat i flera veckor vad jag har förstått!!! Ta det lugnt Rubie, du har med en globetrotter att göra nu förstår du..............

3 kommentarer:

  1. Här på Rubinsteinska tackar både jag samt Själve Översten naturligtvis ja, kära Honorine, till detta så trevliga sätt att fira alla Hjärtors dag, till åminnelse av din så gamla anfader Amadeus Stiernspetz. Det skall bli kolossalt trevligt att få sammanstråla med alla dessa körmedlemmar, Vita Kryssets kommitè med de fem "adelskvinnorna", paret Ollonberg (då det skall bli oerhört intressant att få åtitta hur pass många hjärtan denne så svultne man kan nedertrycka i hans så tomma mage), samt denne så hiskeligt omtalade Kosken Lennartssson som då utger sig för att vara icke mindre än Domprost. Honom vill jag så att säga, taga på själva pulsen. Jag är nu en gång så pass överdrivet initierad i själva bibelns budskap, så att det kommer att bli ytterst svårt för honom att komma med något budskap jag EJ känner till.

    Allt är som du så riktigt misstänker, packat samt klart inför vår kommande Afrikatresa. ATT den äntligen blir av, är näst intill osannolikt, må jag då säga. Resfebern börjar så sakteliga gör stor entrè här på min Herrgård. Det ÄR dock en evinnerlig TUR Honorine, att du ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR så pass berest. Personligen har mina flesta resor för det mesta enkom handlat om att på det smidigaste sättet, taga mig till icke mindre än till själva Närke. Dessa resor har inneburit STORA strapatser, så denna kommande resa blir således något HELT annat. Kanske till och med något i hästväg, för att citera den så gamla avlidna Narkosa Flopp. DET var en rent lustiger personage, kära Honorine. Henne kommer jag att få många tillfällen att citera under vår resas gång,
    hälsar dig,
    Rubie

    SvaraRadera
  2. Henne har du aldrig berättat om tidigare. Narkosa Flopp, mon dieu! Jag vill veta allt om henne hälsar HS

    SvaraRadera
  3. Ja, kära Honorine. Du kommer att få möjligheter att få höra om henne varje afton, då vi skall kura skymning. Blir det bra?? Jag HAAAAAAAAAAAAAAAAR så pass många anekdoter att förtälja,
    hälsar dig en yster,
    Rubina

    SvaraRadera