Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 8 februari 2012

Här packas det....Toivo och Arne är stirriga och springer mest ivägen anser jag

Jag är som alla vet mycket van att resa runt i vår värld. MEN nu verkar det som den manliga delen av tjänarstaben har glömt detta??????
De springer runt med än det ena, än de andra......det gör mig ytterst irriterad.
- Varmvattenflaskan Grevinnan, ska den med? Den extra mjällkammen, ska den med? Grevinnans ridhjälm, ska den med???????
-Men för Guds skull!!!!!!!! Jag sköter detta själv, och Tovo, jag behöver inga "pärkakor", nej nej, det finns mat i Africa också, nej inte bara bananer, och iofs, de är så rika på vitaminer, så det är bara bra.

Så där håller de på ska ni veta.
- Ja si, jag undrar om Grevinnan vill ha med en liten instillation jag just gjort???
- -Arne, du är sååååååååååååååååååååååååååååå snäll och god, men jag har ingen möjlighet att få med mig sådana saker förstår du.
- Ja, men ska ho inte komma och titta, det är en gammal grind jag hitta ute i stallet som jag har dekorerat med lite snören och satt lite plaastrosor som jag spikat fast runt som en ram. Ja, jag hittade di där plastblommorna billigt nere på ICA, och ja, jag tycker de e riktigt snyggt!?

- Lite svårt att få med en gammal murken trädgrind med fastnitade plastblommor på Arne!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men du kan väl skänka den till Godsägare Ollonberg, det skulle glädja såväl Allan som Ruthan.

-Hmmmmm!
Arne blev sårad, det såg jag!             Puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh!!!Det är inte lätt att vara petit moi heller......

Jag måste avsluta nu, för nu plockar Arne ner hornen som sitter i inre hallen och pekar på mig....
- Nej, nej och åter nej! Sätt tillbaka dem där de satt, jag skall ICKE ha med mig dessa på resan, HELLER!

5 kommentarer:

  1. PUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUH så infernaliskt RÖRIGT du HAR det, kära Honorine. Att behöva medtaga denna så enorma grind MED fastnitade rosor i äkta plastik, KAN utgöra ett visst hinder, då vi skall karavanera i denna så infernaliskt heta öken!! Visserligen är dock dina hjon så förfärligt RARA, men det må dock finnas en liten hejd även i detta spörsmål. Och dessa så enorma horn tillhörande en före detta kronhjort eller dylikt, tillsammans med ett gäng "päärkakor", kan ävenledes dessa orsaka ett visst hinder. Det var nu en gång förfärligt sorgligt att denne så Småländske Arne skulle bli så infernaliskt sårad i hans så pass veka installitionshjärta. Då VAR det ju ett alldeles utmärkt förslag från dig, att presenta detta Ollonbergspar grinden. De kommer att fullkomligt DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNA av ren samt pur salighet.
    Mitt i allt detta, verkar det som om den så pass lilla rara Elsa är den personage som innehar en gnutta is i sin lilla mage.

    Här på Rubinsteinska har det dock ICKE blivit något rabalder, då jag misstänker att de framemotser min så snara avresa. Troligen lever de i den villfarelsen, att då Camina samt Själve Översten, skall leva helt "makalösa" sötebrödsdagar. Vad de dock ICKE vet, är att jag har installerat övervakningskameror Ö V E R A L L T!!!! Dessutom skall lilla så svala Svala brukas likt en spion, vare sig hon vill det eller ej. Så arbetar vi här på mina ägor.

    Hoppsan. Nu dök visst denna luskam upp i mitt sinne. Gud bevare oss för denna,
    hälsar dig en som snart står i hallen och inväntar resdagen.
    Rubie

    SvaraRadera
  2. " Inte utan min luskam" säger jag, då jag skall bo isåväl hyddor som sova direkt i sanden! Mitt fatastiska hår skall skötas av en serpas som jag hyr in på plats hälsar HS

    SvaraRadera
  3. Kära Honorine! Är det så pass att ävenledes JAG bör investera i en dylik??? Jag har icke förrän nu, insett hur pass beroende du är av denna. Men det är klart. Dessa så förarliga sandloppor med flera, bör ju icke husera allt för fritt samt ohämmat i det så pass korta hårdpermanentade Rubinahåret heller. Jag skall således ha ett givande samtal med min koafför i dag, då hon anländer för att ytterligare finputsa mitt icke allt för svallande hår. Det skall påfyllas med nya hårda krusiduller. Fint skall det vara, även om vi enkom karavanerar i den så heta öknen. Sedan gör det nu icke allt för mycket, om denne Konung tillverkad i 70 procentig chockelad dåras av min eventuella loppfria frisyr,
    hälsar dig,
    Rubie

    SvaraRadera
  4. Ja, det gör du rätt i Rubie. man vet aldrig var man har sina löss!!!!
    Jag kan be om en Sherpas till dig också som tar hand om ditt hår och bär din ryggsäck. Eller "serpas" som Toivo säger, så vill du ha en "serpas" Rubie, slå en pling till HS

    SvaraRadera
  5. Men givetvis vill jag ha det, kära Honorine. Jag är intresserad av båda varianterna, men är en gnutta osäker på om den med det lite mer Finländska uttalet är lika bra. Så det blir till att plinga dig i det spörsmålet,
    hälsar dig,
    Rubie

    SvaraRadera