Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 5 februari 2012

Strålande morgon, och bara en vecka kvar innan avresan.......

Nu börjar även en luttrad Grevinna i Södermanland få kalla fötter! Om en vecka lyfter planet med dyrbar last från Sto -Arn mot Mombasa!!!!!!
Mina söner ringer vareviga dag,,,,,inte vanligt!!!!!!och berättar om sin osäkerhet inför denna expedition rakt ut i den farliga delen av världen. Pyttsan svarar jag, jag har ridit ut värre stormar än så mina små söner!!!!
Detta blir något att tala om om långt fram i tiden, om den besynnerliga Grevinnan som for med huvudet före rakt in i djungeln utan sig vare knäskydd, eller cykelhjälm!!!!!!!
Då kommer mina söner att vara stolta över mor.

Nu skall jag sätta mig i min röda Ferrari och snabbt fara in till stan och Rubinsteinska för att följa den lite oroliga Rubie till Öfre Östermalm och Dr.Rencks mottagning:"Spruta snabbt och lätt," där hon skall ha sin Montazamispruta idag, för att slipa den djävulska Montazamin som kan knäcka en oxe...........Jag har ringt Dr.Renck och bett honom plocka ihop en påse Gott och Blandat till mig, lite "Proppar", "Roppar" Moffar" och lite annat som vi kan behöva ha med i ränseln,samt några Spritomslag som alltid är bra att ha.....
Det stressas på Hornberga kan jag säga utan att överdriva hälsar HS  Oj! Jag höll på att glömma mina gåbortskor ifall jag blir bjuden hem till någon Negerkung?????????????eller heter det Chokladkung nu för tiden???????????????? Ni vet kopplingen;Negerboll-Chokladboll undrar en förbryllad Grevinna????????????

4 kommentarer:

  1. Ja jäääälar i min lilla låda. NU börgareå låta som juv musik grevinetanten. Devafaanvaruva haj pårerär me sjack. De enärapå såja vil följame tillredär Mommetnånting,föreskajaseja attjae jäääääääääääääääääääälit sugen på romdär ropparna å moffarna. inteskavel gamla tjäringar gå omkringme sånt stuff. Ja hängerpå vettja.
    Din numera bästa polare
    Franke

    SvaraRadera
  2. Jag ÄR dig så inneligt tacksam, kära Honorine, för att du har vänligheten att medfölja mig till farbror doktor, då jag skall insprutas med denne så fasansfulla spruta. Jag sitter här i den nedre hallen med kappa och hatt samt inväntar dig. Allt detta icke utan en viss fasa, skall du veta.

    Sedan må jag då säga, att jag storligen undrar över denna påse med lite Smått samt Gott. De saker som du så hjärtinnerligt omtalar, jag tänker då givetvis på dessa Proppar, Roppar samt Moffar. Är dessa gjorda av lakrits? OM nu så är fallet, vill jag härmed meddela, att dessa godsaker ICKE faller mig i smaken. Detta får till betydelse att du allena får inmundiga dessa.

    Så oherrans granna skor du här uppvisar, då du starkt räknar med att få träffa denne Konung. Om han sedan vill tro att han är tillverkad i choklad, behöver vi ju icke låtsas om det. Enkom låtsas som om det regnar. Detta kan ävenledes både gagna samt glädja både honom samt hans stam, då det troligen sällan faller ned så pass blöta droppar från själva himelen i detta så mörka Mombassa.

    Jag kan redan för mitt inre öra, höra hur de båda gossarne jublar i korus, då deras så ädla moder hemkommer prydd i icke mindre än lagerkransar,
    hälsar dig en resklar till det så pass Öfvre Östermalmsåkandet,
    Rubie

    SvaraRadera
  3. Ja, detta gick gick väl alldeles utomordetligt bra Rubie! Att han satte sprutan med uppdragningskanylen , var väl ändå icke så fasligt mycket att gorma över, tänk på att Dr.Renck börjar närma sig de 100 strax, jag tycker han är pricksäker för sin ålder!!!!!
    Men bra att veta för dig om det ömmar lite där bak, att diametern på uppdragningskanylen är rejäl hälsar HS

    SvaraRadera
  4. Ja, kära Honorine. Jag är ej så säker på att denne så pass urgamle doktor träffade rätt, då jag HAAAAAAAAAAAAAAR en sådan hiskelig värk i själva bakdelen. Jag kan nu icke nedersitta vid då så attraktiva knyppeldynan. Den står således där samt utskriker efter att jag skall taga mig an denna Brysselspets. Här är det ICKE allt för lustigt vill jag utklaga, men hellre det än den så pass osköna diarrèn som står och lurar bak varenda hörn i dessa så vilda djunglar,
    hälsar dig trots allt en tacksam,
    Rubie

    SvaraRadera