Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 5 februari 2012

Nu har ryktet spridit sig.....

Tror ni icke att ryktet nått samhället? Jodå, naturligtvis har det gjort det.När jag stannade vid bageriet igår em, efter besöket hos Dr. renck inne i stan, så frågade Bagarn direkt:jaså , Grevinnan är hemma? Jag har hört att det skall bli en tur till Afrika , men hur blir det med Hornberga då?
- Jag har icke tänkt att ta huset med mig, vare sig det eller mina djur svarade jag aningen kort, för jag orkar inte med  människors nyfikenhet alltid.
- Tjänstefolket är hemma, och tar hand om allting fortsatte jag, så att jag kan ägna mig åt mina fältstudier och forskning i lugn och ro därnere.
- Ska ho forska, e ho inte lite för gammal för sånt där?
- Vet hut karl! Är det någon som är gammal så är det väl du, och förresten, så kan du ta tillbaka dina semlor, det smakar säkert unket om dem, likaväl som det luktar unket i hela ditt gamla bageri, och  med detta sagt slängde jag påsen med semlorna på disken , och gick ut ur bageriet med högburet huvud. Bondtölpar!Jag ska göra en studie i böndernas beteende så snart jag har återvänt till Sverige, och särskilt dumma bagare på bondlandet.

Nu så har min Lilla Elsa bakat några extra stora och gräddiga semlor till eftermiddagsteet, så mig går då ingen nöd på hälsar HS

3 kommentarer:

  1. Just DÄÄÄÄÄR, kära Honorine, skulle jag allt velat vara en aldrig så liten fluga, som fått nöjet att avlyssna detta så trista samtal!!!!! Detta eviga struntprat, MÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jag då få säga. Så nu skall således detta Ollonberg strax gör dig sin "kur", för att efterhöra exakt VARFÖR du skall nedfara till just Afrikat. Se dock till att icke ens en enda liten semelsmula finnes kvar på ditt uppdukade tebord. Sådant utomordentligt fult snokande, bör EJ belönas.
    Varför är kreti samt pleti så pass stockdumma, att de tror att hjärnkapaciteten helt avtager då man uppnått en så kallad mogen ålder. ÄR det på det lilla viset att de flestas hjärnor bara tvärdör vid 50 års ålder,
    undrar en bara allt för ovetande i detta spörsmål.
    Rubie

    SvaraRadera
  2. Jodå, så är det Rubie! Jag blir bara galen av ilska , oc inte en smula skall komma från mitt bord, det säger jag, struntprat, ju äldre, desto klokare vill jag framhäva, det är bara den dumma bagaren som intet fattar, bonnlurk!

    SvaraRadera
  3. Tyvärr kära Honorine, måste jag göra dig besviken, genom att tala om att det tyvärr inte bara är den dumme bagaren som tror att man blir dummare med åren. Jag är så ledsen om jag fråntagit dig en gnutta hopp om att folk av yngre sort inte förstår sig på livet,
    hälsar dig,
    Rubie

    SvaraRadera