Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

tisdag 14 februari 2012

Middag

Allan med hustru, Kosken med hustru, Advokat Vomander af Schitén samt de fem adelsdamerna från Vita Krysset i samhället (och också medlammar i Kvinnoklubben Räflyan), Rubina från Rubensteinska samt Översten samt jag själv som Värdinna har nu alla tagit oss en liten Apertif i biblioteket.
Jag ser på Kosken och har aningens svårt att hålla anletsdragen i ordning med tanke på natten mardröm!!

Toivo och Arne iklädda sina av mig inhandlade frackar serverar med elegans!

Vi är nu framme vid kaffet avecen samt en liten Alla hjärtandagsbakelse som Lilla Elsa totat ihop!

Nu reser sig Kosken upp för att hålla tacktalet, så jag slutar , men hör av mig senare hälsar HS

1 kommentar:

  1. Ajabaja, KÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRA Honorine. Jag tror minsann att du verkligeb ÄR betuttad i denne så gifte Kosken!!!!!! KAN det verkligen vara så elegant? Nåja. Detta har dock jag icke ett enda dyft med att göra, men kan icke låta bli att kleta i denna sötgröt.

    Här på Hornberga Säteri ÄR det så otroligt angenämt, så det riktigt bär emot att hemtaga mig vad det liiider. Själve Översten är ävenledes han stormförtjust. Särskilt då hans blickar ideligen uppsöker den ack så Finländske Toivos frackbkeklädda lekamen. Dock har jag noterat att den så pass instillationsbenägne lille Smålänningen Arne, EJ förtjuser hans pupiller.

    Nu må jag dock få lufta mina lungor angående denna så ytterst paranta kvinna med järnnävarna. Fru Womander af Schitèn (fniss), verkar dock vara en lady med kolossalt mycket skinn på den så aristokratiska lilla näsan. Själve Översten darrar betänkligt i sina så gamla knäveck, vid blotta åsynen av henne. VÅGAR du verkligen helt samt fullt pålita på henne. Betänk om denna daaaaaaaam får lust att använda dina penningar till privata aktieköp, och allt detta bakom din så vältränade rygg. Avsikten KAN ju vara att du ej skall uppdaga detta, men hon kan ju icke ens i hennes vildaste fantasi veta, att exakt DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ har hon nederhoppat i den så kolossalt galna tunnan. Bed de så rara gossarne att hålla ett stramt öga på henne i den allra djupaste hemlighetsgrunden. Den så SÄPOaktige Julius JR har säkerligen någon liten smart lösning i sin vänstra bakficka, för att på så sätt påsmyga i hennes så privata affärer. OM det nu skulle vara så pass illa, att han utluskar något varken han eller du eftertraktar, kanske han kan telegrafera direkt till denne Chokeladkonung, så att du kan avläsa detta inom det snaraste. Det kan ju ta vid pass, si så där ett par enstaka veckor att du får erfara hur detta så pass viktiga telegram lyder.

    Då Själve Översten samt lilla jag anträder hemmets trösklar, skall jag omedelbart utsätta Själve Översten för att förhöra mig på det allra viktigaste orden på Swaihili. Dessa ord kan säkerligen komma till STOR gagn då vi anträder själva Mörkaste Afrikat,
    hälsar dig en färdigpackad samt resfeberaktig,
    Rubie

    SvaraRadera