Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 1 februari 2012

Tre Kvinnor i min privata samling......

Grevinnan Gaby von Bistraum, en ytterst trevlig kvinna som jag satt bredvid hem från Singapore, och jag bad faktiskt om hennes visitkort för Julius Jr. vägnar. Hon var genomsympatsik, genomrik, och har en gods på Fyn i Danmark. Arbetar som Designer i möbelbranschen. Detta måste jag bara visa Julle. Det vore så perfekt för honom att träffa en internationell kvinna, med världen som sin arbetsplats, och vilken nytta skulle inte jag ha av detta??????
Nåväl, nu är jag hemma, kanske lite snopet , men en liten lustresa blev det som salig farmor alltid sade då hon for in till stan!

Kim Jong Ils hustru skall icke ut på en enda utställning, utan hon skall sitta i mitt privata galleri på säteriet i fortsättningen, och ingå i sviten "TRE KVINNOR"och hur det går med resterande målningar på utställningen, det får Knas Kvitte redovisa via banken, han är en liten torrboll, utan den manlighet och kraft som jag erfordrar!!!!
Här hemma skall nu fixas och donas med en hel del, innan resan motAfrica kan påbörjas tillsammans med Rubina Algotte. Vi skall bla. studera Kaffeplantagernas  utveckling från Karen Blixen och fram till idag. Men även savannernas erosion efter elefanternas framfart är en liten studie som vi skall titta på. Full fart alltså, men så intressant att göra denna lilla exkursionsresa, innan jag slår mig till ro på Hornberga. Men det är en annan historia det! Nu ska jag be Toivo om en tidig frukostbricka med lite hembakt och mitt hett efterlängtade kaffe från Fortune& Masion i London, som jag längtat så efter de här dygnen! See you! HS

1 kommentar:

  1. Ja, visst vore det väl ytterst magnifikt, kära Honorine, om du nu så galant kan tillsammanstussa Julius Jr samt denne så infernaliskt danska möbeldesigner. TÄNK bara så du skulle kunna få så pass goda råd, vad gäller en eventuell uppdatering av Hornbergasäteriets framtida utseende. Det kanske icke just går att framtvinga detta äktenskap, men troligen näst intill, kan jag tänka. Om de båda tu reser runt i den så stora vida världen på varsitt håll, kommer detta äktenskap aldrig bli uttröttat. Troligen möts de vid deras så privata frukostbord vid ett par enstaka tillfällen per år. Det låter som en högst lyckad mesallians!!

    Du gör så extremt rätt då du utväljer att hädanefter låta denna trio av kvinnor få framleva sina dagar på din vägg i galleriet. Där kommer de att ha mycket att samtala om, under tidernas lopp. Du kan ju vid tillfälle framtassa för att avlyssna kloka ord, då du nödgas höra slika.

    Här hemma på Rubinsteinska förberedes det för glatta livet, inför alla våra så pass viktiga uppdrag som så elegant vilar på våra axlar. Dessa rön kommer sedermera att komma väl till bruk, vid senare doktorsavhandlingar,
    hälsar dig,
    Rubie

    SvaraRadera