Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 13 februari 2012

Morgon babbel as usual............

Jag vaknade med ett leende på läpparna, jag hade drömt om Räflyans kvinnomöte, och där vi alla dansade någon form av Africansk dans  och i mitten av ringen stod Kosken Lennartsen iförd svart långklänning med tillhörande handskar och hade en ljuskrona på huvudet med bara ett ljus som satt mitt på hjässan. Det gungade så fint när han vickade på höften!!!!!!

Oj oj what a nightmare! Men jag var på Dramaten på premiären av Ingemars FANNY och ALEXANDER i lördgakväll tillsammans med Rubina och Översten, och där hade Jan Malmsjö ett liknande ljusfenomen på sitt huvud i en scen..............
Hur ska jag kunna se anständigt vänlig ut idag då mina gäster kommer , när jag nu har den käre Kosken på näthinnan???????

Trams! Nej, nu ska jag köra ett gympapass i gymmet, innan dagen tar fart på riktigt, och det skall ordnas inför kvällens middag. Jag har inbjudit min nya Advokat Wiveka Womander af Schitén och hennes lille Winston också, så blir vi inte då...................tretton till bordet, om alla kommer!
Nej men se här då! Har inte Toivo och Lilla Elsa gjort en liten frukostbricka till Callas och Nilsson på Alla hjärtans dag, sö söta de är mot mina smä älsklingar!

1 kommentar:

  1. En sådan fullkomligt RUSKIG nightmare you had, kära Honorine. Nu vet man ju alls icke hur just DENNA dröm skall tolkas. Kan detta så enstaka ljus som guppade så ytterst elegant på denne Kosken Lennartsson skallmeja betyda, är det är ett slags ljus på vår så pass okända väg vi nu skall beträda? Jag tror att jag bestämmer mig för att uttolka det så.

    Så trevligt att du så varmt talar om denna uppsättning av denna Fanny samt Alexader. Det var likt en slags uppenbarelse för Själve Översten, som aldrig i hans så pass långa samt segdragna liv, bevistat detta så ädla hus. Dessutom VAR det en liten konungslig känsla han gått omkring och yvst över sedan i lördags. Nu är han tack samt lov van vid att träffa både Silvan samt den så pass äkta maken Calle. Således slapp vi att se hur han annars skulle begapat dessa personager på ett ytterst opassande vis.

    Här bör jag nu i all hast ställa en fråga. Säg nu bara icke att jag kan ställa den där i hörnet, för DÅ tror jag att jag fullkomligt DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNAR. Jo, du undrar hur du skall hinna strama till dina ansiktdrag innan gästerna kommer, då du har denne Kosken på dina så ädla näthinnor. ÄR det månne på det lilla viset att han förnöjer dig på ett lite mer opassande sätt?? Ja, du får ursäkta en okunnigs lilla nätta fråga, kära Honorine. Det kommer att bli finemang, eller som vi föredrar att säga här på Rubinsteinska, Sune Mangs.

    Ack en sådan ypperligt vackert dukad bricka lilla rara Elsa här uppdukat till de små raringarna Callas samt Nilsson. Så förunderligt vita de nu kommer att bli om sina så lena nosar. Kommer det att få ilapa sig denna så vita kattmjölk tillsammans med de övriga gästerna,
    undrar ödmjukt,
    Rubina

    SvaraRadera