Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 13 februari 2012

Kvinnoklubben Räflyan hade möte idag....

Nyss hemkommen från Räflyans månadsmöte , nere i Godtemplarlokalen i samhället. Vad vi sysslar med undrar ni?
Det är en hemlig kvinnoklubb, som man väljs in efter ett inträdesprov som inte är av den lättare sorten. Balansera på slak lina!!!!! Jojo, minsann, därav är vi icke särdeles många som är medlemmar.Kvinnor i min egen ålder är ofta runda och obalanserade ,hahaha! ursäkta petit moi!

Men vi som är med, inalles fem stycken har desto trefligare när vi ses. Vi drar för de svarta gardinerna i lokalen, tänder ett ljus, och iklädda svarta långklänningar med tillhörande svarta handskar stå vi sedan i ring och ylar som räfar, mer kan jag icke säga.

En hel del viktiga beslut fattades idag, och med tanke på att jag strax reser bort en tide så slog vi ihop flera månadsmöten till ett enda STÖRRE.

Sedan avnjöts smörrebröd från ICA, samt en liten Sherry till kaffet, precis så som vi alltid gör. Mötet avslutades med psalmsång, och gardninerna drogs åter upp mot den lite gråkalla vinterdagen.

Vad som sades där????????

No ,no no, min mun är stängd som ett blixtlås mina vänner !


Här har vi våra stadgar nedskrivna, hela konceptet kommer från begynnelsen från Holland, och är nästan okänt här i Sverige. Men ute på kontinenten, finns det många kvinnliga Räflyor.

4 kommentarer:

  1. Herre Jösse NAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMN, kära Honorine!!! VAAAAAD är det jag här får höra??? En liten grupp kvinnliga Svartbröder, på min ära!!!
    Hmmmmm. Kolsvarta Räfvar som tassar omkring i detta mörker, sjungande psalmer, låter mycket intressant på ett extraordinärt kufiskt sätt. Men detta så vansinnigt svåra inträdesprov, är dock ICKE att leka med. Hur pass gärna jag skulle vilja vara en slags domare i dessa fall. Att med hela handen få utskrika, att fru Javelin ICKE blir godkänd, då hon allt tog sig ett litet snedsteg i själva finalen. Då du omtalar att det just är icke mindre än fem hemliga damer i denna Räfvlya, kommer naturligtvis denna så pikanta följdfråga. ÄR det månne dessa så fem "adliga" damer som utgör ett eget litet kotteri i det så pass Vita Krysset?

    Är det till att ha ett alldeles eget språk då ni sammanstrålar? Är det detta som allmänt kallas "Rappakalja"?

    Tänk så till bredden fylld du ÄR kära Honorine, med alla dessa så fantastiska överraskningar.
    Då ni nu hade den så pass extra långa seansen i denna dag, innebar då detta att ni ävenledes sjöng 2:a SAMT den 3:e versen i denna psalm?
    Min nyfikenhet känns nu omättlig, må jag då säga. Om jag kan påkomma en eller flera lämpliga mutor, kanske du uttalar dig NÅGOT om denna så ytterst hemliga Räfvlyesekt,
    hälsar dig,
    Rubie

    SvaraRadera
  2. Jag kan gott och väl erkänna att vi sjöng alla tio verserna i den aktuella psalmen.
    Men mutot , det går icke för sig kära Rubie, där går min gräns!!!!!

    SvaraRadera
  3. MUTOR menar jag naturligtvis, tungan slank!!!!!

    SvaraRadera
  4. Heder till dig, kära Honorine. Jag skulle blivit mäkta förvånad om annat gått för sig. Här skall således icke försökas med mutor,
    hälsar dig,
    Rubina

    SvaraRadera