Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

torsdag 9 februari 2012

Besök hos min nye Advokat och hennes Winston....

Igår eftermiddag for jag med hela attachéväskan fylld av papper in till stan för att där ha ett möte med min nye Advokat.
På Floragatan har hon sitt kontor! Pampigt värre!

Den förste som mötte mig då jag öppnade porten var lilla hunden, som jag nu vet att han heter Winston. Han kom släpande med sin lilla snuttefilt och såg storögt på mig.

- Winston, komsi till matte!!!!
Det var själva Advokat Wiveka Womander af Schitén som ropade, det förstod jag när jag strax därefter fick se denna paranta dam uppenbara sig i dörren.
Hon var verkligen intresserad av män, det förstod jag genast, då hela ena väggen inne på kontoret var fylld av fotografier på äldre kända män???? Faderskomplex??????

Hur som bjöd hon mig sitta ner, och upp i mitt knä hoppade Winston med sin snuttefilt.
- Han heter Winston, ja Winston Womander af Schi´ten, han är ett med mig, och jag hoppas du inte misstycker, han vill bara lära känna dig . Ja , ursäkta men jag säger du, om det inte misstycks?

Här har Grevinnan Honorine mött sin överman..........................................

Men allt gick bra, jag lämnade hela attachéväskan med papper, och förklarade att båda mina söner har fullt upp, och jag själv blir borta under en icke ännu känd tid, och behöver en fast hand som sköter mina pengar.

Wiveka lyssnade , anteckande och höjde då och då på sitt botoxade hårfäste, icke en rynka kunde ses!!!!

Winston sov och småsnarkade i mitt knä, och det var gemytligt värre.
Plötsligt reste sig Advokat Womander af Schi´ten sig upp, och såg på sin Btreitling, och förklade audiensen slut, hon skulle på lunch med exmaken. Vem han är berättade hon inte, utan hon svepte ut genom kontoret med den nyvakne Winston efter sig, och efter honom snuttefilten.

- Dä har jag all information jag behöver hälsade hon över axeln, och därmed seglade hon nu med hunden under armen och Gucciväskan och snuttefilten under den andra......

Det ni mina vänner, så kan man också bli avsnoppad hälsar en stukad HS

3 kommentarer:

  1. Kära Honorine! Låt dig nu för all del ICKE luras av denne så pass nya advokat. Jag tillåter mig att bli en smula skeptisk, då du omtalar vad denna kvinna uppbär för ett suspekt efternamn. HAR jag utläst detta rätt, då jag klart kan se, att där står icke mindre än det så kolossalt fula ordet " skit", men i en något grannare tappning. I mina icke allt för starka ögon ser det ut så. Se själv med dina egna ögon, KÄÄÄÄÄÄÄÄÄRA Honorine. SCHITÈN!!!!!! Är icke detta skrämmande likt just detta fula ord jag så pass nyss nämnde? Kan det bero på detta så märkliga namn, hon vill uppbära icke mindre än en eller varför icke flera Gucciväskor? Då kan man lätt få det lilla intrycket att ävenledes denna kvinna är så att säga rumsren. Är du helt viss om att icke dina så surt förvärvade småslantar kommer att användas till att påfylla både smyckeskrin, samt garderober?

    I gengäld är denne så attraktive lilla Winston ett slags plåster på eventuella sår.

    Nu KAN det ju hitta på att hända, att denna överman till kvinna, ÄR just den person du nu behöver, då de bägge gossarne är så pass bortresta.

    Dock kvarstår en enda liten ynka fråga. Den lyder. Vilken producent har framtagit denna så rosa snuttefilt? Är ävenledes denna från det lite mer kända märket Gucci? I och med denna fråga, har jag således en stor fråga att under aftonen grunna starkt på,
    hälsar dig en som kanske lyckönskar dig till denna advokat. Nämligen,
    Rubina Algotte Formidable Gondoljäre von Oben

    SvaraRadera
  2. Snuttefilten är faktiskt ett stycke Gudrun Sjödén, nämligen hennes sommarmönster från 1997 "Kärlek".
    hälsar HS

    SvaraRadera
  3. OHHHHHH!!!! Då vet jag exakt vilken kvalitet just DET stoffet hade, kära Honorine. Extremt efterfrågad liten upplaga som fortfarande går bra, har jag hört från Camina, som ALLTID införskaffar hennes klädesplagg från just sagda Gudrun. Så himmelskt skönt det nu känns då jag kan släppa detta så irriterande orosmoment. Själve Översten kom just instormande för att efterhöra vad det var som dunsade så hårt mot ett av stengolven. Han är numera upplyst om att det var en fundering jag hade, som nu är löst. Därav smällen. Denne karl ÄÄÄÄÄR så oerhört nyfiken av sig, MÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jag då säga,
    hälsar dig,
    Rubina

    SvaraRadera