Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 17 februari 2017

Fattar NI? Efter fem år är jag hemma i Sverige igen????????????????????????????????????????????

Har inte sovit en blund, men det förstår väl alla, hur skulle jag kunna det, efter att ha varit bortrest i nästintill exakt fem långa år, där meningen var från början att jag skulle till Africa och studera erosinonen efter Elefanternas framfart, men det var så att så blev det inte. Något helt annorlunda uppenbarades och jag har inte haft så mycket tid att tänka på mitt land, mitt hem , mina djur, mina barn, nära och kära, förstår ni?
Livet har varit fullständigt upp och ner med stora fall och höga höjder!

Vill bara säga att Arne och Toivo skött om huset på bästa sätt, vad jag kan se so far, men de har ännu inte stängt munnarna, de såg ut som det var det stora slottspöket själv som uppenbarades här hemma mitt i natten!
Stackars gubbar, jag skrämde nästan sk....n. ur dem, då jag tjoade och hoade allt vad jag kunde efter att taxin hade släppt av mig . Kolsvart i hela hemmet, men efter en stund tändes ljuset i pigkammaren bakom köket där Toivo vintertid numera bor, och då jag såg hans ansikte i fönstret där bakom rullgardinen, ja då trodde jag han skulle falla stendöd ner!!!!!

Ni förstår va? Hur det känns för mig, för dem för alla, jag måste nu ta en eller två sömnpiller för att komma till ro, jag har druckit kaffe , jag har druckit champagne, jag har talat sönder såväl mig själv som Arne och Toivo, de sitter fortfarande med sina munnar halvöppna, ibland gråter de, ibland skrattar de då mina historier är högst osannolika.

Godnatt mina vänner, nu är klockan svensk tid 09.00 och vi har fredagen den 17:onde februari 2017

Vänligen HS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar