Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

tisdag 28 februari 2017

Men hur trista har svenska kvinnor blivit?????

Jag såg med fasa igår då jag var på det stora museét hur otroligt trista och tråkiga de svenska kvinnorna har blivit, att de i allmännhet är det, är ingen nyhet, men i synnerhet så trååååååååååååååkiga så klockorna stannar i hela landet.

Varför undrar då jag, varför har de bara gett upp, grå små och stora varelser som släpar en stol med sig för stå på sina ben kan de ju inte om de är över sextio år.....ojojoj, så besvärligt!
Lika trista frisyrer, lika gråtoniga, lika tråkiga klädesplagg, möjligen  en något färgad sjal runt halsen, men för övrigt, jag blev näst intill deprimerad, och det händer mig aldrig förutom då jag ser svenska kvinnors tråkiga uttryck i kläder och frisyrer.


Macilla Luthin! Snälla, kan du inte ge lektioner i hela landet om hur en kvinna kan se ut trots att hon passerat femtio- femtiofem,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

En grå armé med ytterplagg i svart, oh my good, jag står inte ut, och skall jag behöva isolera på säteriet bara för att dessa kvinnor  inte lärt sig att se glada positiva och fräscha ut???????

Vad är det för fel på stil och raffinemang?????

3 kommentarer:

  1. Kära Honorine. Jag beror att du torde utläsa Svea Rikes Lagbok, ty där uppstår en eller annan oskriven lag. Där finnes bland annat den om huru något äldre damer skola utse.
    Den börjar med själva huvudknoppen och lyder enligt föjande:
    1. Du skola ALLTIDER tillse att hårets längd EJ överstigen den stipulerade längden av 3 upp till 4 centimeter.
    2. Tillse att ständerligt uppbära så pass intetsägande glasögon som haver en rätt stor tittyta. Därmed kunna alla runt dig per automatik se den missunsamma bittra blicken du ifästa uti damer som innehaver den ack så ofina stilen att frångå själva lagen.
    3. Vad gäller näsan, bör du snabbt inlära dig huru man mest effektivt kunna fnysa med den. Troligen haver du redan lärt dig det uti unga år, men om fallet icke äro så.....
    4. Munnen skola ständerligt snörpas på för att tyderligt visa ditt ogillande, vad än det beror på. Tillåt gärna så många som möjerligt få chansen att få erfara din bitterhet, ty slikt äro alltid till din fördel.
    5. Framhäv GÄRNA din grå ansiktshud. Detta kunna man medelst det grå håret hjälpa fram.
    6. Ikläd dig med fördel grå eller svarta persedlar. Dock äro de svarta att föredra, då dessa kunna poängtera din höga ålder.
    7. Uppbär med fördel din avlidne mans gamla kostymbyxor. Avklipp dem gärna rätt högt upp på benet, så att de utser liksom ett par för långa shorts.
    8. Skorna bör vara så pass fotvänliga samt diskreta som möjerligt äro, ty eljest kunna folk nedersänka blicken uppå dem, ty slikt vilja vi ICKE skola förekomma.
    9. Ytterplaggen skola vara av stora mått, enkom uti svart. Gärna av ett slags schabrakaktigt format så att EJ den oformerliga kroppen kunna skönjas.
    10. Åtlyder du detta, kunna du medelst glädje befinna dig varstädes du vilja, samt att du ständerligt äger rätten till att omtala för dina medkvinnor som EJ åtlyda dessa så pass oskrivna lagar, att DU innehaver rätten till att alltid tränga dig före, samt att du ävenledes omtalar för dessa, var de äro tillåtna att sitta. Jag talar då om salonger och dylikt då någon form av gratisevenemang stundar.

    Ja, Kära Honorine. Nu gäller det således för dig samt mig att studera dessa så oskrivna lagarne, så att vi lättare kunna anamma dessa, ty NU innehava vi den ack så pass rätta åldern för att tillse att vi passar in bland de svaga könen,
    hälsar dig en som dessvärre EJ vill detta,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Men det här var ju en mycket intressant läsning, upplyst som jag är i de mesta ,men aldrig har jag studerat lagboken just i detta kapitel angående kvinnors utseende vid viss ålder och att detta har stadsfäst i Svea Rikes Lag. Nu förstår jag, nu hänger även jag med och dessa korta frisyrer, dessa korta långbyxor, de snipiga munnarna, aha det är så det hela hänger ihop alltså, det är lag på det. Då återstår väl bara att fortsätta vara lag brytare för reterande del av livet hälsar HS

    SvaraRadera
  3. Naturlemente, Kära Honorine. Så skola ävenledes moi göra, ty eljest innehava icke dessa damer något att leva för,
    hälsar dig en nöjd,
    Ruban

    SvaraRadera