Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 26 februari 2017

På väg att möta Advokat Örnclo

Mina pengar, min inkomster, mina värdepapper, ja alltså mitt aktiemarknadsinnehav och alla dessa borgenärer jag hjälpt under åren. Har ingen som helst aning om hur finanserna står till?
Kanhända jag är totalt utblottad, så det är med en viss spänning jag ska möta Advokat Örnclo på Riche för en arbetslunch om en timme. Söndag undrar ni kanske?


Tror inte ni att arbete gäller sju dagar i veckan för min del, hur andra drar sig fram har jag inget intresse av, själv är jag uppfostrad till att kämpa och kämpa väl!!!!

Och tänk så glad jag blev då jag äntligen har tittat in i min klädkammare, och ser massor av skor väskor och kläder, pälsar , ja hela kitet, som ni förstår har jag under åren i djungeln bara haft mina jaktkläder och några varma tröjor med mig och vandringskängorna.
Jag är avänjd vid allt som heter vett och etikett, hoppla och så är jag tillbaka och ska börja bete mig igen..........
Dessa stövlar hade jag helt glömt bort, och de kanske numera är helt hopplöst "out" men jag tar dem ändå på mig, jätteläckert tycker jag själv iallafall..............
Och se här, den lilla leopardhistorien med tillhörande jumper?????
Jag är helt utom mig av lycka att se att jag har en helt magnifik garderob, nu så ska det bäras upp kläder av bästa kvalitet igen och visa den nygamla varianten av HS

3 kommentarer:

  1. Exat häääär Kära Honorine, tarvas ett veto, ty om icke mitt norra öga felskådar, så äro dessa märkerliga persedlar samt skodon, tillverkade av slikt vi så pass slavarbetat med då vi bortfor. Giverlunda avtänker jag uppå dessa material de äro tillverkade av.
    Här kunna du således uttänka dig, att ivägspringa till denne lilla Örnklo, uti stövlar, eller vad de nu kunna tänkas vara, uti tvättäkta skinn som tidigare en lyckerlig gnu framgick uti djunglar samt diverse vrår. Och som om nu icke detta voro nog, skola du ävenledes så som grädde uppå själva moset, ikläda dig dessa leoparders så pass nödvänderliga hudar. Veta du icke vid detta laget, att dessa djur tarva att vara påklädda uti sina EGNA skinn,
    hälsar dig en som utropa,
    AJA samt BAJA,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Nu tycker jag Rubina att du är aningen tarvlig,för att uttrycka mig milt. Dessa djur är ju redan avlidna sedan länge, och jag lägger hela handen på lagboken att jag aldrig dödat ett djur för att ikläda mig deras skinn, jag som var så glad över min nygamla garderob, och så får jag detta uppkastat rakt i mitt grevinneansikte! För övrigt kan tilläggas att jag är vid stadd kassa , och det ser ut att rinna in i en strid ström framöver, så jag ska in till sömmerskan i veckan som kommer och uppsy en helt ny djurfri garderob hälsar HS från säteriets sköna och ombonade värld

    SvaraRadera
  3. Hoppla, hoppla, Käära Honorine. Den betan togo tyderligen kunna jag här erfara.
    Dock förgläder det mig, att du forfar att vara stadd vid kassa. Således äro det enkom att ivägkila för att däruppå uppsy en ny garderob. Troligen kunna den utse rätt så elegant, samt en gnutta prålig, om nu JAG kunna ha en synpunkt uti detta fallet,
    hälsar dig,
    Ruban som tillönskar dig lycka uti persedelvalet.

    SvaraRadera