Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

tisdag 28 februari 2017

I dag är det dagen med stora D, Fastlagsbullen, Semlan, Hetväggen

Idag kommer det i Sveriges avlånga land inmundigas det fyra stora bilar, ja vikten av desamma iallafall, det är vikten på alla de Semlor som vi idag sätter i oss.

Nu är vi äntligen inne i fastan säger Toivo, och har tjatat om detta semmelbak sedan jag hemkom,,och för mig låter det hela horribelt.

Mardi graz, ja det är ungefär detsamma, men jag vill inte ha en Mardi graz heller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Äta bullar med grädde och mandelmassa, ja själv tycker jag att det är ett  sätt att haussa upp denne kardemummarulle, bara fyra veckor innan Påsk. Nej, jag vill kunna äta Semlor året om, otraditionellt sådär, Bara köpa hem en semla i det grå novemberdiset!!!!

För här i landet lagom är det väl fortfarande så strikt med alla gamla traditioner, eller hur?????????????????????????????????? Not som jag hörde the young once sade förr. Nej, här är vi så tossiga så här äter vi allt vi kan hela året, ser ut därefter, och gymmen står som spön i backen, nedrans vad de kutar på löpbanden nere i Hornberga samhälle, I den gamla Järnhandeln är det numera ett toppfräscht GYM där tjocka blir smal, och bredvid lockar ICA-handlarn med BILLIGA SEMLOR!!! Vad väljer man tror ni?

Jo, naturligtvis in på gymmet springer som en galning, och efter detta raskt in på ICA, köper semlor en masse och så hopp in i bilen och kör den lilla biten hem, och fira gympasset med två semlor!!!!

Detta är Sverige!!!!!!!! I sin gulligaste variant av de dumme Swede, den andra delen tar Trump hand om.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar