Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 22 februari 2017

VILL NI HA EN LEKKAMRAT ELLER EN CHEF?

Ja, exakt så sade jag igårkväll då jag kallade in Arne och Toivo på mitt kontor, för nu räcker det!
Jag har varit hemma några dagar och det är trevligt, omskakande och märkligt och jag har inte landat ännu.
Och så beter sig min två arbetare som om jag aldrig  varit hemma i Sverige!!!!!!
De springer benen av sig för att behaga mig, varhelst jag går och sitter så är det inte mer än en meter bort, och det vet alla som känner mig, inte för nära, det är inte av elakhet utan en ren själbevarelsedrift, jag måste ha space!

Så nu har jag tagit upp detta med de tvenne herrarna som under dessa år gått här hemma påsäteriet och bara haft varandra, så när matmor återkommit så är det helt exallterade av lycka eller vad det annars kan vara?

- Är jag er lekkamrat eller er Chef?
De svarade inte utan såg ner i golvet.
- Skärp er människor! Jag tycker det är lika trevligt som ni att vara hemma, men nu räcker det med  uppvaktandet. Jag behöver mycket tid för mig själv, jag ska förbereda mig inför föreläsningar och skrivandet igen, jag ska uppta kontakten med mina vänner om det finns några kvar?

Jag vill ägna tid till mina älskade hästar Tunas Idol och Lady Gaga, jag vill leka med mina älskade katter Nilsson och Callas, så jag ber er om lite mindre uppmärksamhet, är det uppfattat?

Nu är det sagt, och jag ska sätta på mig ridkläderna och ge mig ut på en ridtur med Lady Gaga för första gången på fem år, det är stort för mig hälsar HS

1 kommentar:

  1. Ja,Kära Honorine. Jag äro en gnutta förvånad över att utorkat alla dessa dagar med dina hjon iverigt uttrampande uti dina hälar. Veta de icke att du innehaver Akillesslika sådana?? Nåja, heder åt dig som utstått så pass länge, men nu innehaver du tyderligen nedersatt själva foten. Det äro bra för hjonen, ty då veta de att du äro dig lik. Att icke de så pass utrikes personagerna omvandlat ditt nobla sinne. Så, därmed utbrister både jag samt Själve Översten uti ett rungande HURRA, ty nu skola det ånyå utebliva orderning uppå torpet kunna jag uttänka.

    Så ljufverligt för de lite mer fyrfota animalerna att få utspringa med dina ädlare bakdelar uppå deras ryggar,
    hälsar dig,
    Ruban

    SvaraRadera