Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 26 februari 2017

Politiken är sig inte lik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vika omsvängningar det blivit i vår inrikespolitik likaväl som den internationella under de år jag varit bortrest!

Partierna som förut tyckte så olika i varje fråga är idag en enda svammelsoppa där ingen riktigt tycker och ingen vågar uttrycka något för att stöta bort presumstiva väljare, det är ynkligt att läsa och se detta sammelsurium....

Lyssna in vad som sjungs: det är krig och politik som har fördärvat vår jord, och mina vänner. denna sång är INTE nyskriven!

Var är alla de som älskade invandring och öppna gränser, var är alla de som var så välvilligt inställda till att öppna upp gränserna. Jag ser bara den stackars lilla människan som sitter utanför ICA i Hornberga, inte får hen några mängder av alla människors överflöd, ja, det ska jag inte säga för jag vet inte,men när jag varit nere i samhället ett par gånger i förra veckan så skakade hen med den utnötta muggen förgäves, vilket får mig att tro att människan är lite oberäknelig, utåt låter det som om man har empati, men när det kryper närmre, ja då kommer det fula och giriga trynet fram.

Vad har hänt på vår jord under senaste fem åren, har människorna blivit dummare och hjärncellerna färre? Denna diskussion pågår just nu hos oss i köket på säteriet, och vi kommer inte fram till någon snabbförklaring eller lösning hälsar en sönderdiskuterad HS

1 kommentar:

  1. Kära Honorine. Jag kunna förtösta dig med, att ävenledes här uppå Rubinsteinska har diskussionerna gått uti skyhöga vågor. Själve Översten som dock haver bebott detta gamla nedgångna land, äro heligt förbannad, som man plägar uttrycka sig då så nöden utkräver detta. Han innehaver vetskap om saker samt ting, som EJ passar sig uti skrift, men jag kunna förtälja dig en oherrans massa underligheter som här haver utspelat sig. Detta vilja jag dock avgöra uti all privathet, ty eljest kunna pöbeln hitkomma för att knacka å det gruverligaste uppå själva dörren.
    Jag kunna medhålla dig, då du utsäger, att man EJ kunna veta vem som tillhöra vilket parti, då de så glatt tillåter sig att låta de mest gruverliga grodorne uthoppa ur deras så pass breda käftar. Dessa fadäser utkomma med samma ord varse sig de äro röda, blå, gröna eller gredelina.
    Det säges ävenledes att vi innehava ett slags överhufvud inom det så sociala partiet. Jag veta ej med säkerhet hans namn, dock ryktas det om att han vid något tillfälle varit synlig, samt att han upplåtit sin stämma vid ett par enstaka tillfällen. Som jag då förstått det (genom Själve Översten), voro det BRA MYCKET bättre om han avhållit sig från detta, ty nu veta HELA världen huru pass illa ställt det äro uti vårt så svårt sargade land.
    Summa sumarum kan vi då härmed starkt förbättra vårt rykte samt ekonomi, genom att avhysa "Immigranterna", ty deras mängd äro på tok för stor, om man jämförer med all övrig invandring,
    hälsar dig en förstummad,
    Ruban

    SvaraRadera