Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

torsdag 16 februari 2017

I am back again!!!!!


HONORINE ÄR TILLBAKA!   Det snurrar i mitt arma huvud, jag är jetleggad, jag har Malaria , jag har myggbett, jag har nästan tappat det svenska språket, men jag är tillbaka, fattar ni????????
Åter på svensk mark, jag har landat, jag är snart hemma på Hornberga, sitter i taxin och bara blundar,hjärtat slår, glädjen och saknad och förväntan snurrar huller om buller i min ganska slitna kropp, men fattar ni, jag är tillbaks, nu blir det nya tag i den sörmländska myllan, nu ska det bli fart och fläkt i samhället, Rävlyans damkör ska få sjunga, Kyrkans syförening skall få både sy och sticka, kyrkoherden skall förföras, vem det än nu är,ICA-handlarn ska få sina fiskar varma, Allan och Lilla Ruthan ska bli ihjälkramade, Arne ska få installera så mycket han vill, och min kära Toivo ska få dricka sitt hembryggda vin och ja, ni hör att jag är nästintill manisk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Here we go again! 

3 kommentarer:

  1. Såja Kära Honorine. Förlova nu icke allt för runt nu då du skola anlända hem, ty strax utkommer vardagen och vad son därpå förföljer. JAG för min del kommer att fortfara att avhålla Camina uti stränga tyglar, ty eljest vet jag vad som utfaller uti hennes så pass loja sinne. NEJ. Här äro numer sötebrödsdagarne slut. Så äro ävenledes jag. Jag kunna utse att så äro även ditt sköna anlete.

    Strax äro det dags att uthoppa ur denna droska. Således avtackar jag dig för nu, för denna så pass ärorika samt välutforskande resa. Därmed utsäger jag: Hav en ängenäm nattsömn uti den så pass egna paulunen.
    Själv skola jag å det snaraste nedertaga mig till Själve Översten, för att därpå avgiva honom en slags omfamning,
    avhälsar dig
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Hoppas att han ännu är vid god vigör den gamle mannen! Ge honom en luftkyss från mig på både kinderna hälsar HS

    SvaraRadera
  3. Ja, Kära Honorine. Det skulle jag gärna hava utgjort, men nu äro det på detta lilla viset, att Själve Översten befinner sig uppå annat håll. Han visiterar en gammal antik Greve vid namn Qula, av alla namn uti världen. Sagde Greve skola lobotomeras. Detta skola utspela sig uti det så pass långbortalandet som Tibet. Då Själve ansåg att han inom det snaraste vilja träffa honom INNAN han utebliver en annan karaktär, så att utsäga. Det är den däringa Moina af Sthursk som ålagt honom detta, då han tyderligen för sista gången avlöpt uti amok. Det äro icke utan, att jag kunna mederhålla henne uti denna sak. Men för att återgå till denna luftkyss, så skola den nedrelanda uppå Själve Översten då han behagar att infinna sig på ort samt plats,
    hälsar dig en aaaaaaaaningens längtande till detta,
    Ruban

    SvaraRadera