Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 1 mars 2017

Jag tror inte mina öron,,,,,,,,,,

Jag har varit och uträttat vissa ärenden, satt i bilen på väg hem lyssnandes på P1, och där får jag höra när det talas om att i Sverige där står det platser tomma på POLISutbildningen, klasserna är inte fullsatta med blivande poliser!!!!!!!!!
Märkligt tänkte jag, idag då hela samhället skriker efter fler insatser av polisen och många har slutat pga ........dålig lön, slitiga scheman etc etc.

Söker ingen till Polisutbildningen ?

Nu ska ni få höra svaret!!!!!!
Jodå, visst söker det mängder av unga förmågor som vill bli Poliser, men det  hjälper inte, då de har så dålig utbildning i botten så det kan inte komma i fråga?????????????????????


Har ni hört?

Det unga som söker är inte kvalificerade för att komma in på utbildningen till att bli Polis i Sverige.....

De har inte fullständigt gymnasium, de är överviktiga och klarar inte fystestet, de kan inte tala och förstå det svenska språket vilket gör det svårt att kunna arbeta i ett yrke där man bör vara även liten kunnig i tex. Juridik....


Vad säger vi?
Jag blir svimfärdig, och då jag kom hem , så vad gjorde jag, jo, jag ringde min gode vän och länspolischefen Åke Ståhej, och frågade ut honom vad i hela friden vi ska göra?
Han hade som vanligt ingen aning och sade sig ha talat med Steffe så sent som igår, och han , Steffe alltså hade heller ingen aning......

Nu ska jag telefonera Rubina och fråga henne om vi skall skall ha ett blixtmöte för att utröna om det är någon mening med att stanna kvar i detta land?

För övrigt kan jag meddela att den fyrklöveriga familjen fortfarande är ur sikte.....Viktualia . var är du???? undrar en orolig och skakad HS

Kan denna kvinna bli den nye Polischefen över vårt land tro?

3 kommentarer:

  1. Men Käära Honorine, visst kunna vi innehava ett blixtmöte uti denna ack så pass prekära förfrågan!!!!!!!!!!!!

    Själv skola jag avpolera batongerne som ståndar uti garderoben, ty här skola nu skipas räfst samt rättarting!!! BASTA!!!!!!!!!!

    Exakt HÄR gångar dock gränsen för detta klemande samt daltande med ungersvennar samt möer.

    Själve Översten äro nu fly förbenad. Därföre skola han nu utgånga uti skolor samt torg, för att däruppå medelst den så pass barska rösten han kunna uppbringa, framutryta, att NU edra mähän äro det HÖGAN tid att uppväxa utur barnskorna, för att uppvisa att ni äro VUXNA sedan många år tillbaka. Utgörer eder plikt för BÖVELEN!!!!!!!!!!!!!!Lär eder att TALA, ty de flesta innehava den gåvan, såvida de icke äro födda dövstumma. Det fungerar icke uti det långa loppet att omkringgå samt enkom utgöra ett slags läten som betyda att mor eller far skall tilldemspringa för att omhändertaga allt skit de tillsälltmed.

    Nu äro det eder tid att bortsopa skit som omkringströs uti form av ALL form av olagligheter.

    Nu skola jag påtaga mig de kraftigaste kängorne, för utgiva mig uppå gator samt torg, för att rensopa slödder samt flarn från hederliga männskors dörrar samt vrår,
    hälsar dig en som färdigfått nog av dalt,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Tack Honorine för att du såväl som Översten är så resonliga i denna fråga och nu hjälper till att redovisa för hela svenska folket hur dumma de är. Själv ska jag ta med mig Arne och Toivo ner till samhället för att på ICA handlarns dörr sätta upp en skrivelse, samt lägga insamlinglistor på alla öppna ställen i hela samhället, inklusive kyrkan såväl som frikyrkan, Kebaben och Pizzerian, ja g skall inte glömma simhallen och Cafeterian heller, nu blir det upprop de sent skall glömma hälsar HS

    SvaraRadera
  3. Vi här i Glada Hudik lajkar det, men glöm inte å lappa hos skomakaren, annars blir han sur.

    MVH
    Gunnar Wajsing

    SvaraRadera