Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 14 maj 2017

Alex bjöd mig på Lådan igår, för de hippa i stan!!!!!!

Jodå, minsann, så kan man ju också göra en lördag i Maj månad, möta Alex på Riche, ta en alkoholfri drink och sedan vandra vidare längs gatan och se Quarnevalen som KTH studenterna visar upp sig i vart tredje år!!!!!!

Deras kreativitet gör mig så glad och positiv till världen, deras olika påhitt för att ta sig fram på gatorna är otroligt roliga och spännande, tex, den ihopskruvade bilen där två framdelar monterats ihop, och där satt de och styrde och tuta i varsitt framsäte!!!!!!!! Sjuhjuliga drakcykeln var inte heller tokig!!!


Efter att ha fått oss ett gott skratt så sprang jag snabbt vidare till Nationalmuseet för att där säga några ord om en utställning som pågår en tid till, ville tacka för det fina initiativet till att låta Stockholmare ha möjlighet att få möta dessa konstnärer!!!Hungrig hungrig sprang jag gatan ner, mötte upp Alex igen som tog mig med till det coola nyöppnade stället LÅDAN där man sitter i ett gammalt garage och intar de mest smaskiga kaloririka små matskapelser som smälte i munnen, nersköljda med  Rabarber och Lime soda!!!!!!!!!!!!!! Gudomligt smakrikt och smakligt!
Vi rundade av med en dessert med 50.000 kalorier i , men det var den värd, vi slickade våra tallrikar och lät glassen och chokladinnehållet långsamt rinna ner genom gommarna!!!


Därefter tog vi en långpromenad bort till Udden, och tillbaka, och avslutade nere vid vattnet med en Americano och tante Nannos Italienska glass....... Sportfånar sprang nästintill omkull såväl bord som stolar vi satt på, men jag lade ut benet och fick två iallafall på fall!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Alex tyckte att det var olämpligt , men vet ju att jag har svårt att tygla mig ibland och alltid vara sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå vuxen, men då jag helt ogenerat plockade upp två tomburkar som någon slängt bredvid bordet, ja tog hans tolerans för Honorine slut, och vi skildes åt och han fick bråttom, och jag själv hoppade strax in i Ferrarin och rullade hem mot fattigdom och elände igen hälsar en nöjd ändå Honorine!

3 kommentarer:

  1. Herre min Je, Käääääära Honorine. Vaförschla påhåller du utmed???? Att omkullvälta Damer då du samtiderligt oskyldigt likt ett barn uppäter glassen, äro något ävenledes jag skulle kunna uttänka mig. ( Men fyyyyyyyyy bubblan uppå mig arme syndare)!!!!!

    Så du utsäger uppå den ack så pass raka armen, att denne Alex avkände en slags skam då du härjade omkring. Ja, si den ungdomen av uti dag!!!!

    Det var en oherrans massa doningar du hade uti sinnet en dag som denne. Dessa KTH personager plägar ju hava en massa fuffens för sig. Detta äro amuserande av guds nåde kunna jag säga bara så där.

    Hade du något klokt ord uppå vägen att förtälja dessa Nationalmuseumbesökare, eller vistades du där enkom för att glädja andra med din närvaro???

    Denna 50 000 kaloridesserten voro törhända en gnutta mäkterlig, men detta avhjälptes tack samt lov, då du utmedstrandenpromenerade. Där bör åtminstone sisådäringa 12 kalorier försvunnit utur din lekamen.

    Så oerhört sorgerligt att den lille Alex togo till schappen då du upplockade enkom tvenne burkar. Nästa gång edra vägar korsas, kunde det eventuellt varda uppå plats att EJ pyssla med slikt,
    hälsar dig en som kunna författa ditt lilla hyss,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Visst är det så att ungdomen av idag inte förstår sig på skämt som damerna tycker är såååååå roande....De lär sig med livet, men trist under tiden.....En glädjande nyhet kära Rubina är att min cousin från Turkey är tillbaka i sitt land och gör sina omtalade uppträdande på de Turkiska stränder där plats har givits enbart för henne. Ska vi far ner och bese the spectacle????????

    SvaraRadera
  3. Käära Honorine. Jag kunna avkänna mig likt en frustande vilt galopperande häst, som ej ens den strongaste cowboy kunna tygla, då det gäller att taga mig till det ack så pass hägrande Turkiska utlandet.

    Tänk att få nederligga uti en kladdig solstol, för att däruppå urdricka en ljummen drink på den så oljebeströdda stranden. Allt detta tillsammans med BÅDE Kreti SAMT Pleti.

    Jag kunna knappt bärga mig inför det så efterlängtade mötet med din sååååå kära kusin. Så, när ärna vi oss iväg,
    hälsar dig en som redan ståndar här med respasset uti högsta hugg,
    Ruban

    SvaraRadera