Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 29 maj 2017

Tystnaden är total!

Nu närmar sig klockan 01,30 och jag skall strax dra mig till aka till mitt sovgemak.Vi har minnats Sir Roger Moore under kvällen genom att sitta på verandan i månens sken och bara låtit oss locka till Tärnornas skri, Rördrommens ulkande, och en och annan Gök som hoat i väster.

Hästar och kattor har sovit på söta örat som salig far alltid sade och den tystnade vi tre befunnit oss i har varit gudomlig!

Vi har mediterat alla tre under denna tysta kväll och det har varit en alldeles speciell känsla att bara ta emot naturen och dess under.

Nu en stark kopp tea med några Finska Pinnar att knapra på, kanske jag orkar en Hallongrotta också innan sänggång.Imorgon är en annan dag, då tar vi utr med den då den kommer hälsar er en seg och lite trött HS

3 kommentarer:

  1. Ack, Käära Honorine. Sicken en lycka att göken gol uti väster, då du avsatte uppå verandan för att där kontemplentera uti naturens lugna vrå. Jag kunna författa att detta gav dig den styrka du tarvar.

    Då du skola aväta ett antal Finska pinnar SAMT en hallongrotta, törhända att du tillåter dig att nedertappa ett antal smulor från dessa, då Rördrommen kunna vilja hava en liten smakbit av dessa bakverk, ty vi veta ej om slika fåglar rent av äro gourmander,
    hälsar dig en som icke avhört något från göken,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Här så snörvlas det och bitarna smulas till marken så jag misstänker att mellan oss och fåglarna står det 50-50, men hallongrottorna var något alldeles charmant

    SvaraRadera
  3. Käära Honorine. Det kunna jag författa som är en stor älskare av just hallongrottor,
    Ruban

    SvaraRadera