Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 21 maj 2017

Jag packar för att inspektera mitt nya sommarhem i Visby!!!!


Att jag packar är kanske att ta i , jag har lagt ner tandkrämen , den specialbeställda som ger mig sååååååååååååååå vita fina tänder, samt min solhatt i väskan, då jag snarast skall bege mig till Gotland och Visby. Måste inspektera dessa små gubbar som snickrat och målat och donat i min inköpta våning med utsikt över hela havet och de stora båtarna angör nedanför mina fönster, det bäästa läget i Visby sade Mäklaren innan jag slog till, och det ska bli spännande att se om han hade rätt, då han lyckades krama ur min numera tomma börs så pass mycket!

Han kunde tala han, och jag var så yster vid tanken på att inhandla mig ett hus i denna gamla stad på fina ön så jag var en lättköpt köpare, och nu skall detta hela beses från källare till sommarrummen högst däruppe på vinden!!!!!
Jag kan knappt hålla mig , innan jag är där, och få sitta på min egen altan och känna doften från havet!!!!!!!!

Det är så att jag blir smått avundsjuk på mig själv!

Men så börjar också detta sommarpendlande mellan ön och stan, men vilken tur att vi har en bra och snabb flyglinje som kan ta oss på ca 20 minuter till Bromma flygplats, ni är guld värda!!!!!

Jag ska också passa på att titta på sommarbetesplatser till mina darlingar, har ett ställe ute vid Tofta som måste besiktigas för att kunna se dessa hästar i ögonen då jag åter är hemma imorgon, värst blir det med Nippe som är så pass känslig, och gärna vill komma travande in i min gamla stenbelagda hall och vila på björnfällen, i Visby finns inte den möjligheten, om vi inte installerar en handikapphiss på utsidan av huset, då kunde han ju komma i i allrummet och så sova där på björnfällen, och där finns ju också den stora altanen ut mot havet, nej men vilken bra idé jag kommer på i skrivandets stund. Det ska vi kolla upp ordentligt idag, då kunde ju Lilla Nippe vara med mig i stan!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu blev jag eld och lågor, ska genast telefonera ner till arbetarna på huset och ge dem detta förslag!

- Toivo, var vänlig och ge mig en stor kopp av mitt kaffe samt en liten skiva av den där limpan du bakade igår, ja den med kruska och nötter i surdeg, ja precis den. (ska det vara så svårt!)

Hälsar er en uppjagad HS

1 kommentar:

  1. Kära Honorine. Så intressant att du blivit med ett nytt sommarhus. Glöm för allan del icke att medertaga dig en kraftierlig lupp, så att du kunna avsyna slarvernas byggnadskunskap.

    Jag kunna författa att du nu äro obehagerligt nervös för att det inte skola fungera med den lilla Nippens sovande, men om du kunna förmå byggherrarne att utbygga en liten men naggande god sovalkov till honom, så löser det nog sig, sade han som drack lut.

    Så förnämerligt att denne Mäklare kunna intala dig att förskaffa dig detta osedda hus. Slikt kunna man kalla ren samt skär magi, på min ära,
    hälsar dig en som EJ äro lika modig,
    Ruban

    SvaraRadera